Vysokoškolačka nemůže být šťastná s dělníkem – rozuzlení

14. 10. 2018 9:37:32
Tak aby bylo jasno, nikdy jsem svojí dceři nebránila, aby byla šťastná s dělníkem, a to nejen proto, že žádnou dceru nemám :-)

Milí čtenáři mých letních příběhů,

slíbila jsem, že po prázdninách dovyprávím či odtajním, jak tyto příběhy ze života ve skutečnosti dopadly, protože jste mnozí o epilogy projevili zájem. Vzpomínáte ještě, jak každý z těchto příběhů začínal?

Knihovnici se čtenáři někdy svěří i s tak citlivými okolnostmi svého života, že by to možná jinému nepovídali. Také jsem za čtvrt století za výpůjčním pultem naslouchala některým hodně zajímavým zpovědím a později je se souhlasem jejich vypravěčů zpracovala. Napadlo mě, že letní prázdniny jsou jako stvořené pro čtení skutečných příběhů. Další z nich mi vyprávěla...

Tuto okolnost zmiňuji hlavně z toho důvodu, že přes tento úvod mi spousta blogových čtenářů v diskuzích spílala v přesvědčení, že to já jsem aktérkou příběhu, že hovořím za sebe. To mě zprvu deptalo. Hledala jsem chybu u sebe a úvod, který jsem k letním příběhům měla naprosto stejný, jsem několikrát zkontrolovala. Ale nebylo co opravovat. Vše podstatné je tam přehledně řečeno, dokonce v poslední větě tohoto úvodníku vždy uvádím i jméno toho, kdo mi svůj příběh vyprávěl. A já jsem pak byla upřímně potěšena, když si několik čtenářů svůj omyl uvědomilo a za svůj přešlap se mi omluvilo. Vůbec nevadí, že to byl jen zlomek z těch, kdo mě neprávem osočili. Zřejmě je doba tak rychlá, že mnohým stojí za to číst jen titulky a pak se k nim v diskuzích košatě vyjadřovat. Chápu. Pokud by četli články celé, kde by pak brali čas na diskuzní příspěvek, v němž to autorovi pěkně od plic nandají? Já se na tyto čtenáře zkrátka nezlobím. Jsem ráda, že je mé příběhy zaujaly a podnítily k písemným reakcím.

První z příběhů „Miluji svého švagra a děsím se následků“ jsem uveřejnila 29. června. K dnešnímu dni má 7.356 přečtení. Hlavní hrdinka Marta iniciovala setkání a usmíření svého manžela s jeho bratrem Vladimírem. A dopadlo to takto, cituji: Stačil stisk ruky, pár vtipných glos, švagrovo příjemné chování a byla jsem ztracena. Čekala jsem protivného chlapíka, byla jsem připravena dělat prostředníka mezi znesvářenými bratry, ale nebyla jsem připravena na citovou smršť. Nedostavil se vyložený krasavec, ale čtyřicetiletý sympaťák a hlavně zábavný, galantní a chytrý společník.“

Rozuzlení možná někoho potěší, jiného ne. Život to částečně vyřešil za ně. Vladimír dostal pracovní nabídku, která se neodmítá. Teď žije a pracuje v Belgii. Marta se s jeho bratrem nerozvedla.

Druhý příběh „Bude mi třicet, a ještě jsem nespala s mužem“ vyšel 7. července a téma k dnešnímu dni zaujalo 18.812 čtenářů. Karla si jako dospívající poranila po pádu z koně páteř a po dlouhém léčení už její život nebyl jako předtím. Karla vše shrnula takto, cituji:Jsem společenská, oblíbená, chodím upravená a k mužům mám ten nejvřelejší vztah. Smířit se s tím, že jsem žádnému nestála ani za úlet, za jednu společnou noc, je pro mě traumatické. Stále nic nevzdávám, ještě pořád věřím. A zároveň přemýšlím, pokud ta chvíle nastane, jak tomu muži vysvětlím, že inteligentní a normální žena mého věku má nulové zkušenosti? Když jsem v patnácti, celá šťastná, čerstvě platonicky zamilovaná, zdravá, se spoustou přátel a celým životem před sebou, sedala na toho koně, ani ve snu by mě nenapadlo, jak hrozně se budu za dalších patnáct let cítit.“

Osobně si myslím, že Karla vzala svůj další život za správný konec. Věnuje se výcviku koní pro hipoterapii a je spokojená, že tento způsob rehabilitace pomáhá hlavně dětem, kterým se věnuje nejvíc. Protože je členkou úplně jiného oddílu, než kam chodila před úrazem, poznala spoustu nových lidí a připadá mi šťastná.

Když jsem 14. 7. uveřejnila příběh „Vysokoškolačka nemůže být šťastná s dělníkem“, netušila jsem, že odjišťuji granát. Článek má k dnešnímu dni neuvěřitelných 91.614 přečtení! Paní Květa se v něm svěřuje s obavami o svoji dceru, vysokoškolačku Hanku, která si podle ní našla nevhodnou známost. Cituji: Cožpak naše jediná dcera obětovala dlouhá léta studiu a vzdělávání jenom proto, aby pak někde na vesnici chodila v zástěře a zametala v manželově dílně hoblovačky? Michal je už teď mírně despotický a všechno musí být po jeho. Přestěhování do Prahy, kde by mohli v případě společného soužití mít byt po mojí tetě, nepřipadá v úvahu, protože on by přece neopustil otcovu dílnu. Ale že naše Hanka na vesnici profesně zakrní, že je s budováním slibné kariéry konec, to ho nezajímá. Někdy mám pocit, že Michal vidí dceřina studia jako neuvážený ženský rozmar, který se rozplyne při pomyšlení na dětské plínky a vaření teplých večeří pro něj.“

Velký počet diskutujících paní Květu za její názory odsoudil, jiní projevili pochopení a na situaci nahlíželi bez emocí. Skutečnost je taková, že se Hanka s Michalem rozešli. Nemyslím, že by v tom primárně hrálo roli rozdílné vzdělání, ale Michalův despotismus se stupňoval. Od ukončení jejich známosti se s Michalem rozešly ze stejného důvodu ještě další dvě dívky. Hanka však zřejmě přeskupila své životní priority a ze snu o diplomatické kariéře procitla. Chodí s prodavačem z obchodu s rybářskými potřebami a prý se bude vdávat. Její matka je s její volbou smířena a vypadá spokojeně.

Jana vyprávěla příběh „Syn mi vyhrožuje penězi.“Cituji:Synovi bude zakrátko 18. Opravdu nejsem mámou, co pije dítěti krev přehnanou starostlivostí, ale s Ondrou není rozumná domluva. Nedodržuje dohodnuté, začal chodit opilý, ke mně se chová hrubě. Teď však vytáhl nejtěžší kalibr. V podstatě mi vyčetl, že jsem mu peníze, které si vydělal dabingem, nedovolila průběžně rozfofrovat, že jsou jeho a neměla jsem žádné právo mu je zadržovat, lhostejno, že na jeho kontě.“

Tak zde se situace ještě několikrát vyhrotila i urovnala. Ondra sice odmaturoval, ale odešel z prvního ročníku vysoké. Peníze, které si vydělal dabováním dětských rolí sice z větší části utratil, ale má teď alespoň vlastní byt a k mamince opět našel cestu i zdvořilost. Tento příběh má 11.074 přečtení.

18. 8. vyšel poslední z letních příběhů. Jmenuje se „Stala jsem se obětí intrik, tak se mstím.“ S hlavní aktérkou Simonou jsem se již dlouho nesetkala, proto u tohoto příběhu epilog uveřejnit nemůžu. Přečetlo si ho 4.591 čtenářů.

Chtěla bych upřímně pozdravit nejen všechny, kterým „letní příběhy“ v letošním horkém počasí zpříjemnily prázdninové chvíle, ale i vás ostatní :-)

Autor: Zdeňka Ortová | neděle 14.10.2018 9:37 | karma článku: 39.22 | přečteno: 11102x

Další články blogera

Zdeňka Ortová

Český lev a filmy, které nepotěší

Já vím, že je potřebné točit vážné filmy s velkým poselstvím, filmy, které hledají pravdy a rozdírají duše i svědomí, filmy, které diváka zarazí do sedadla a sevřou mu hrdlo.

11.3.2024 v 7:34 | Karma článku: 44.72 | Přečteno: 5379 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Politik by vymámil z jalové krávy tele

Stačí zajít na předvolební mítink, politické shromáždění, podívat se na televizní zprávy či nakouknout do poslaneckých lavic.

9.3.2024 v 9:22 | Karma článku: 38.13 | Přečteno: 2692 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Nevíte, kdo napsal Sbohem armádo?

Jako knihovnice jsem na různé dotazy zvyklá, jenže čtenáři se často domnívají, že jsem něco mezi encyklopedií a googlem.

6.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 33.08 | Přečteno: 1041 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Jsem žena a MDŽ mám ráda

K tvrzení, že MDŽ je svátek zprofanovaný, jen podotknu, že může být, ale ženy, kterým je věnovaný, rozhodně zprofanované nejsou.

29.2.2024 v 17:35 | Karma článku: 26.72 | Přečteno: 538 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Ladislav Pokorný

Kateřina Konečná nechtíc prozradila, že dnešní komunistické názory jsou naprosto nelidské

O tom, že se komunisté nepolepšili a že jsou pátou kolonou putinovského Ruska, víme už dlouho. Ale že komunisté dnes vyhánějí demokratické politiky z televizních studií, otřáslo námi všemi. Kde se nová komunistická zvůle zastaví?

19.3.2024 v 0:59 | Karma článku: 10.19 | Přečteno: 91 | Diskuse

Eva Kislingerová

Budeme válčit se Slovenskem?

Z vyjádření některých politiků může nezúčastněný pozorovat nabýt dojmu, že diplomatické vztahy se Slovenskem jsou na bodu mrazu. Z médií to vypadá, že válka začíná a u Hodonína bude tanková bitva.

18.3.2024 v 13:24 | Karma článku: 21.00 | Přečteno: 471 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak s Babišem dohnat a předehnat ne Západ, ale Putinovo Rusko?

Západ se nám rozpadá před očima. Zato Rusko doslova vzkvétá. S doháněním Západu je konec, teď už nám zbývá, než jen dohánět a předhánět Rusko...

18.3.2024 v 11:15 | Karma článku: 18.04 | Přečteno: 225 | Diskuse

Jiří Turner

Tomáš Klus, Tomáš Halík a jiní „pomatenci“

Co intelektuál, to antisemita a nepřítel Izraele a FF UK jako líheň „hamásníků“. A pak tu máme ty naše angažované umělce, jako je Klus. Emoce, které vyvolává palestinsko-izraelský konflikt, už asi mnohým trochu zatemňují mozek.

18.3.2024 v 11:05 | Karma článku: 29.35 | Přečteno: 4784 | Diskuse

Petr Šindelář

Jurečka bez změn v zákonech a ústavě touží zvýšit zaměstnanost!

Na pomoc si vzal počítače a na výběr vzdělávacích kurzů zavedl e-shop. Nárok na dávky chce ztížit a zájem o práci na venkově naopak zvýšit. Premiér ale tvrdí, že 2 miliardy korun ve prospěch venkova nevydá a státní rozpočet...

18.3.2024 v 9:52 | Karma článku: 12.16 | Přečteno: 226 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 32.83 Průměrná čtenost 2204

Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...