Před srazem abiturientů a blogerů se nevylepšujte

17. 05. 2019 15:48:28
Věřte tomu, že pokud jdete na jakýkoliv sraz lidí, kteří se osobně vidí jen jednou za delší čas, ať už jde o sraz abiturientský či slavnostní setkání blogerů, a vylepšíte svůj vzhled, nebudete tam vítáni.

Jednak vám to tam pak může slušet víc než ostatním, a to o vás v rámci kolektivu nic pěkného nevypovídá. Ale hlavně... vždyť vy svým vylepšeným zjevem ztížíte všem přítomným svoji identifikaci. Zažila jsem například, jak si na jednom z abiturientských srazů spletl bývalý předseda naší třídy obsluhující personál se členy učitelského sboru a kolem půlnoci vyčítal šatnářce špatnou známku z vlastivědy. A mojí kamarádce se stal trapas, když se k ní na parkovišti u samoobsluhy hlásila paní, která jí nebyla nijak povědomá. Ale po pár slovech usoudila, že se zřejmě znají z bývalého zaměstnání, kde ale kolektiv čítal desítky lidí, tak se jí stále nic konkrétního nevybavovalo. A paní kamarádce zalichotila, že jí to moc sluší, že se vůbec nemění, což je pravda. Načež ona chtěla být též zdvořilá a oplatila paní konverzačním klišé: „Však vy taky vypadáte pořád stejně.“ A paní uraženě vyštěkla: „Jak to myslíte, že vypadám pořád stejně, vždyť jsem shodila 20 kilo, víte, co mi to dalo práce?“, mávla rukou a naštvaně odešla.

Víte, lidi jsou k sobě dneska hrozně nezdvořilí. Například dnes se v Praze koná slavnostní sraz blogerů. Já už vidím, jak si pánové holí tváře, dámy depilují cokoli, co zavání nežádoucím porostem, šatí se do oděvů, které jsou z kategorie božíhodových, prostě se snaží, aby vypadali líp než obvykle. A můžou mezi nimi být dokonce i tací, kteří si už pár týdnů ubírají na porcích jídla tak, že větší část jejich oběda tvoří porcelán a na něm pár zeleninových exemplářů. Chápete ten problém? Mezi početnou skupinu blogerů, kteří se celý rok neviděli, přijde třeba blogerka s pasem užším o 12 cm než vloni, na mahagonových vlasech blonďatý přeliv, make-up o dva tóny světlejší, místo brýlí kontaktní čočky, prostě kočka blogerka. A ostatní se musí během večeře špitavě dohadovat, kdo to je? Každý tipuje někoho jiného, méně vnímaví pánové nazdařbůh jmenovitě tipují i ty ženy, které s nimi prokazatelně sedí u stolu a vypadají úplně stejně jako vloni. Už chápete? Naše imaginární blogerka se sice cítí skvěle a ví, že jí to sekne, že její snaha nebyla marná, ovšem ostatní tím vystavila trapné situaci.

Já mám lidi ráda a nikdy bych jim podobnou kulišárnu nevyvedla. Nemyslete si, taky bych ráda zhubla a vytřepala si pár tukových polštářků, nejsem líná si odepřít pár večeří a sypat míň cukru do kafe. Ale copak bych to ostatním mohla udělat? Takhle přicházím každých pět let na abiturientský sraz v neměnném provedení a spolužáci mě mají rádi, protože hned u vchodu každý volá, že přišla Ortová, ale ještě nikdy při mém vstupu nevolali, že se dostavila Kudláčková, nebo že by to byla Šimková?

A tak jsem posledních pár týdnů na jídle neskrblila a konzumovala vše s chutí, a to vše jen proto, aby mě blogeři po roce na srazu všichni spolehlivě poznali. Prostě jsem je nechtěla uvést do rozpaků. Ale ta moje zdvořilost se mi tentokrát nevyplatila. Výsledkem je, že mě škrtí kalhoty a na sraz jít nemůžu, protože mě bacil nějaký bacil a zahnal mě do postele.

Tak se tam, prosím, dobře bavte i beze mě a navzájem se všichni poznejte! A já jdu chroupat brokolici a celaskon.

P.S. Kdybyste si nemohli vzpomenout, která já jsem, tak vypadám stejně jako vloni :-)

Autor: Zdeňka Ortová | pátek 17.5.2019 15:48 | karma článku: 27.23 | přečteno: 953x

Další články blogera

Zdeňka Ortová

Domácí výroba impotentního manžela

Je všeobecně známo, že výběr zaručeně motivujících slov může na manžela i po mnoha společně prožitých letech působit jako afrodiziakum. Ale na druhé straně...

27.3.2024 v 7:38 | Karma článku: 27.49 | Přečteno: 1016 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Český lev a filmy, které nepotěší

Já vím, že je potřebné točit vážné filmy s velkým poselstvím, filmy, které hledají pravdy a rozdírají duše i svědomí, filmy, které diváka zarazí do sedadla a sevřou mu hrdlo.

11.3.2024 v 7:34 | Karma článku: 44.80 | Přečteno: 5453 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Politik by vymámil z jalové krávy tele

Stačí zajít na předvolební mítink, politické shromáždění, podívat se na televizní zprávy či nakouknout do poslaneckých lavic.

9.3.2024 v 9:22 | Karma článku: 38.19 | Přečteno: 2705 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Nevíte, kdo napsal Sbohem armádo?

Jako knihovnice jsem na různé dotazy zvyklá, jenže čtenáři se často domnívají, že jsem něco mezi encyklopedií a googlem.

6.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 33.08 | Přečteno: 1049 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 18.10 | Přečteno: 240 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 11.64 | Přečteno: 142 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 19.96 | Přečteno: 266 | Diskuse
Počet článků 503 Celková karma 32.18 Průměrná čtenost 2202

Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...