Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co jsem to za člověka, když nepoznám celebrity?

Co je mi platné, že vím, po kom byl pojmenován koňak značky Napoleon a že umím vyplnit složenku, když nepoznám Kirsten Dunstovou.

Tak jsem zase jednou listovala společenským časopisem. Celebrity tam tančily na večírcích, mávaly fanouškům, kupovaly ranč, přebíraly filmové ceny a kolegům i kolegyním partnery, nakupovaly v buticích, křtily cédéčka, srkaly drinky, plavily se na jachtě, klaněly se na premiéře filmu, rajtovaly vlastního koně, představovaly své dvorní vizážisty, nabíraly polévkovou lžící kaviár a vyprávěly, jaký obyčejný život vedou.

Ve čtenářích to vzbuzovalo naději, že o pár stránek dál budou hvězdy zvěčněny, kterak se modlí, škrábou brambory, přelepují si kuří oko, vyplňují daňové přiznání, látají podkolenky, kupují projímadlo, prohlížejí si strie, ládují se škvarkama a nedopnou zip. Nebylo tomu tak, naopak jsem narazila na zvláštní společenskou hru s názvem: Poznáte je zezadu? Tři umělkyně filmového plátna, označeny jako a, b, c, mi na třech snímcích hleděly s němou výzvou vstříc, aby na spodních fotografiích pod čísly 1, 2 a 3, byly zobrazeny zezadu. Komentář mě vybízel, abych přiřadila ke známým tvářím správná pozadí.

Sáhla jsem v soutěživé náladě po brýlích. Zadívala jsem se na hvězdné veselé kukuče a ten můj posmutněl. Jak mám identifikovat vyšpulené zadečky, páteřní kanálky a batohy na vysedlých lopatkách, když hvězdy nepoznám ani z ánfasu. Co jsem to vlastně za člověka? Co je mi platné, že čtu ruské klasiky a projevy anglických státníků, že vím, po kom byl pojmenován koňak značky Napoleon, znám stěžejní historické letopočty, je mi známo, že Sokrates nebyl jen řecký filozof ale i brazilský fotbalista, zvládnu upéct nadýchané žloutkové věnečky, vyplnit složenku, pojmenovat třicet druhů léčivých bylin a vyčistit rychlovarnou konvici třemi přírodními způsoby, když nepoznám zepředu ani Kirsten Dunstovou, Diane Krugerovou a Denise Richardsovou. 

Hanba mi. S takový informačním deficitem bych se, zejména mladší části naší populace, jevila neschopná samostatného života. Už vidím, jak se ode mě mládež zhnuseně odvrací, protože neznám frontmeny skupin Ryčný rotoped a Kladivo na buráky.

A víte co? Ten zádový test jsem v časopise nevyluštila. Já s novináři tuhle hru nehraju. To by tam na čtenáře příště mohly čekat tři blonďaté dámské celebrity, jejich tři černovlasé děti, a dotaz: kdo je jejich otec? Pěkný podraz. Ať si otázku paternity vyřeší ty děvenky pěkně samy.

Nepodezírejte mě však, že mám apriori něco proti zádům. To byste mi křivdili. Jenom těch přirovnání, co unesou. Namátkou třeba: naložil mu pěkných pár ran na záda, záda mu ohýbají starosti, místo odpočinku si pěkně protáhnu záda, a naopak, když chci odpočívat, hodím záda, soupeř mu dýchal na záda, má záda, jako by spolkl pravítko, vlez mi na záda, někdo je příjemný jak kudla v zádech...

Abych však byla spravedlivá, všimli jste si, že některým lidem opravdu nejvíc sluší záda? Zejména když od vás konečně odcházejí.

 

Autor: Zdeňka Ortová | pondělí 28.10.2019 10:09 | karma článku: 35,30 | přečteno: 1247x
  • Další články autora

Zdeňka Ortová

Když děkovnou řeč nezvládnou ani spisovatelé, jak můžou obstát zpěváci

Určitě taky znáte ten divácky zoufalý pocit, když v televizi sledujete předávání cen některé z uměleckých soutěží a anket.

21.4.2024 v 9:58 | Karma: 29,63 | Přečteno: 810x | Diskuse| Kultura

Zdeňka Ortová

Když se vám klíště zakousne na choulostivém místě

Klíšťata netrpí studem a vlezou vám kamkoli. Mají na lidech nejraději teplá, tenká a vlhká místa. Snadno se k nim přisají a udělají si tam pelíšek.

14.4.2024 v 8:43 | Karma: 37,29 | Přečteno: 6749x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Zdvořilý důchodce se penze nedožije

Jednáním o zvyšování věku odchodu do důchodu se nějak nedaří, ačkoli jedno se zdá jisté. Tomuto zvýšení se zřejmě do budoucna vyhnout nelze.

9.4.2024 v 9:54 | Karma: 41,89 | Přečteno: 5751x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Chcete být zdraví? Jezte hodně dravě!

Nedivím se, když na návštěvě u babičky raději než po kolečku cukety, sáhnete po čerstvém štrúdlu a libujete si, že možná nebudete žít tak dlouho, ale za to radostněji.

4.4.2024 v 14:01 | Karma: 24,68 | Přečteno: 743x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Letos jsem hodovníkům vajíčka nedávala. Víte, jak jsou drahý?

A protože nouze naučila Dalibora housti, dostala jsem nápad za všechny prachy, a přitom skoro zadarmo.

1.4.2024 v 15:52 | Karma: 29,68 | Přečteno: 908x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

OBRAZEM: Jako kolonie na Marsu. Prach ze Sahary zbarvil Athény do oranžova

24. dubna 2024  12:07

Obloha nad jižním Řeckem se zbarvila do oranžova. Akropoli a další athénské památky zahalila v...

Policie rozbila gang falešných bankéřů. Volali z Ukrajiny, obrali stovky důvěřivců

24. dubna 2024  12:03

Královéhradečtí policisté rozkryli organizovanou skupinu, která má na svědomí podvody tzv....

Nové centrum pomůže rodinám se vzácným onemocněním. Inspirace přišla z Norska

24. dubna 2024  11:45

Psychologickou a sociální podporu nabízí pacientům se vzácným onemocněním a jejich rodinám první...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

  • Počet článků 509
  • Celková karma 32,63
  • Průměrná čtenost 2195x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik