Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proboha, vždyť já už neumím vařit

Přes týden nevařím vůbec. Jím ve firemní jídelně, manžel chodí s kolegy na hotovky do bistra, co sousedí s jejich kanceláří a děti obědvají ve škole.

K večeři míváme chleba a k tomu, co si kdo v ledničce urve. O víkendu se k plotně vlastně taky moc nedostanu. V sobotu jezdíme na nákupy, tak to většinou spojíme s obídkem v nákupním centru a domů si k večeři tradičně vezeme pizzu. No a tu jen ohřeju. A v neděli jezdíme na oběd na střídačku ke tchyni a k mojí mámě. Obě z toho udělaly takový rodinný rituál, jinak by nás prý snad ani neviděly. Takhle to bez problémů frčí už pěkných pár let.

Jenže teď mi ten zavedený systém zbortila ta karanténa. To by člověk nevěřil, jaký hlad má v poledne manžel a dvě desetileté děti. Už v jedenáct se všichni diví, kdy že budeme obědvat, když na plotně ještě nebublá ani hovězí na polívku. Řekla jsem manželovi, že jsou rozmazlený od jeho matky, ta dělá furt samé vývary, do nich domácí nudle a játrové knedlíčky, a taky kaldoun s kousky kachních drůbků… Prostě samé pracné vaření, a to mluvím jen o polívce. Jo a do těch vývarů nedává nudle vařit rovnou. Ona je vaří zvlášť ve vodě s kapkou oleje, pak je nasype do misky, dá doprostřed stolu a my si každý do své porce nabereme podle chuti. Což o to, dobrý to je, ale toho nádobí, to by jednomu hráblo. Moje máma taky vaří dobře, ale polívková moc není, tak nám je dělá z pytlíku. Minule jsme u ní měli z pytlíku čočkovou, a jak jsme se panečku olizovali. Ale i vaření ze sáčku je trochu věda. Do včerejška jsem například netušila, že některá ta polívka se zalije vroucí vodou a jiná jen studenou. A když to neznalá ženská udělá obráceně, je z toho taková divná kejda, že do toho musím rodině nalámat hodně rohlíků, aby si toho nevšimli.

Jenže to není všechno. Jak člověk denně nevaří, tak není ani zásobený surovinami, které jsou k tomu potřeba. Vždyť je to logické. Na co bych měla doma tři kila brambor, rejži, kolínka, droždí a hladkou mouku, když to nepotřebuju, jak je rok dlouhej? Když jsem si to ale šla včera nakoupit, tak to vypadalo, že sysluju. Jakmile jsem si totiž ke kilu soli, cukru, krabičce sáčkové rýže a pytlíku kolínek, přihodila ještě vlasové nudle, tak ta paní vedle mě zasyčela jak obojková užovka a vztekle vrtěla hlavou. Přitom ona sama měla vozík naloženej paštikama od Hamé a bramborovejma knedlíkama v prášku, jako by tím zásobovala oddíl třiceti kavaleristů i s koňma.

Asi takhle. Vdávala jsem se jako docela šikovná ženská. Máma mě, až na ty polívky, vařit naučila. Vzpomínám, že jsem uměla i španělské ptáčky, guláš a přírodní plátky s křenovou omáčkou. Ale v manželství zkrátka došlo na různé věci, jen na to vaření ne. A teď si jako pitomec musím na internetu najít, jestli se filé před obalením rozmrazuje nebo ne. Neumím pořádně ani pitomý volský oko. Včera mi to přišlo jako docela chutná a málo pracná večeře, ale ti moji předpuberťáci se v tom nimrali a pyskovali, že ve školní jídelně je ten žloutek pěkně uprostřed a tak nějak pěkně vypouklý a v celku, zatímco to moje „voko“ vypadá, jako bych ho chtěla někomu vypíchnout a blbě jsem se strefila.

A teď promiň, Zdeni, musím letět do kuchyně, děti volají, že mi v kastrólu praskají vídeňský párky. Simonkooo, nežerte pořád ty housky, já už dneska do pekárny pro ostudu podruhý nepůjdu.

NU, TAKHLE NĚJAK BY MOHL VYPADAT MŮJ TELEFONÁT S KAMARÁDKOU V KULINÁŘSKÉ NOUZI. SNAD MI ODPUSTÍTE, ŽE V TOUZE PO POBAVENÍ JDE JEN O VÝPLOD MÉ FANTAZIE, PROTOŽE MOJI PŘÁTELÉ BOHUŽEL V KUCHYNI HRAVĚ SVEDOU DRŠŤKOVOU POLÍVKU, SVÍČKOVOU NA SMETANĚ, ŽLOUTKOVÉ VĚNEČKY A VYČISTIT ODPAD, TAKŽE MI NEMOHLI POSKYTNOUT ŽÁDNOU VESELOU HISTORKU.

Statečné dny, ohleduplnost a zdravý nadhled Vám všem přeje

Zdeňka     

Autor: Zdeňka Ortová | pondělí 16.3.2020 11:27 | karma článku: 33,57 | přečteno: 1299x
  • Další články autora

Zdeňka Ortová

Když děkovnou řeč nezvládnou ani spisovatelé, jak můžou obstát zpěváci

Určitě taky znáte ten divácky zoufalý pocit, když v televizi sledujete předávání cen některé z uměleckých soutěží a anket.

21.4.2024 v 9:58 | Karma: 29,53 | Přečteno: 801x | Diskuse| Kultura

Zdeňka Ortová

Když se vám klíště zakousne na choulostivém místě

Klíšťata netrpí studem a vlezou vám kamkoli. Mají na lidech nejraději teplá, tenká a vlhká místa. Snadno se k nim přisají a udělají si tam pelíšek.

14.4.2024 v 8:43 | Karma: 37,29 | Přečteno: 6747x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Zdvořilý důchodce se penze nedožije

Jednáním o zvyšování věku odchodu do důchodu se nějak nedaří, ačkoli jedno se zdá jisté. Tomuto zvýšení se zřejmě do budoucna vyhnout nelze.

9.4.2024 v 9:54 | Karma: 41,89 | Přečteno: 5751x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Chcete být zdraví? Jezte hodně dravě!

Nedivím se, když na návštěvě u babičky raději než po kolečku cukety, sáhnete po čerstvém štrúdlu a libujete si, že možná nebudete žít tak dlouho, ale za to radostněji.

4.4.2024 v 14:01 | Karma: 24,68 | Přečteno: 743x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Letos jsem hodovníkům vajíčka nedávala. Víte, jak jsou drahý?

A protože nouze naučila Dalibora housti, dostala jsem nápad za všechny prachy, a přitom skoro zadarmo.

1.4.2024 v 15:52 | Karma: 29,68 | Přečteno: 908x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 509
  • Celková karma 32,63
  • Průměrná čtenost 2195x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik