Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak s Davidem Vlkem vyhazujeme lidi bez roušky

Malý obchodník s potravinami, blogerský kolega David Vlk, napsal článek, v němž popisuje své vnitřní utrpení, když k němu do prodejny vstoupí zákazník bez roušky.

Ve svém blogu kolega konkrétně říká: Co ale dělat se zákazníky, kteří kašlou na nošení roušek? Jestli si někdo myslí, že já budu ten, kdo je bude nemilosrdně vyhazovat z krámu a dělat jim mravoučné přednášky, tak se krutě mýlí. V téhle době si malý podnikatel nemůže dovolit přijít ani o jednoho zákazníka.“

Ráda bych dodala, že ani knihovna si nemůže dovolit přicházet o čtenáře, a právě proto my knihovnice dbáme na to, aby se čtenáři k sobě i k nám chovali ohleduplně a hygienicky. Mezi to spadá například i trvání na tom, že do půjčovny nemůže vstoupit zákazník bez roušky a bez dezinfekčního ošetření rukou, které provádí hned u vchodu, kde je již pro tento úkon vše potřebné připraveno. Naši návštěvníci jsou zřejmě jiného zrna než konzumenti z Davidova obchodu, protože všechny tyto maličkosti dodržují ochotně a někteří dokonce trvají na dalších opatřeních. Jako například ta malá holčička, o které jsem minule psala, že se ptala maminky, jestli si má u vchodu kromě ručiček vydezinfikovat i nožičky. :-)

Možná je to tím, že do Davidova obchodu vstupují zákazníci nalačno a něco k snědku tam teprve vyhlížejí, no a jak známo, hladový člověk revoltuje jedna báseň. Říkám si, že zákazník odmítající roušku bude ten typ rytíře, který, kdyby došlo na dobývání středověkého hradu, tak by ho už z principu dobýval do pasu nahý a bez helmice, zatímco jeho spolubojovníci by si poslušně jako zbabělci, co se neumí vzepřít rytířským pravidlům, chránili těla brněním. A kdyby šel v této vzpurné chvíli okukovat zvířata do zoologické zahrady, určitě by za prvním rohem strčil skrz mříže hlavu do lví klece jen proto, že je doporučeno to nedělat.

To naši čtenáři používají zdravý rozum, hlavy do klecí nestrkají a roušku si nasazují ochotně asi i proto, že u nás všichni vědí, že mě některý ze čtenářů před lety nakazil prasečí chřipkou a já jsem pak pěkných pár dní zápasila o zdraví v nemocnici. Prostě a jednoduše, kdyby se tehdy roušky nosily, mohla jsem si tuhle hnusnou, na mě prsknutou zkušenost odepřít.

Proto jsem ve středu nevěřila vlastním očím, když nějaká žena využila otevřených dveří do půjčovny, protože mezi nimi stála naše paní uklízečka s koštětem, proklouzla kolem ní a povídá mi, že jde na internet. Upozornila jsem ji, zatím velmi laskavě, že středa je zavírací den, což znamená, že knihovna je pro veřejnost uzavřena. Pro jistotu jsem se ještě zeptala, jestli viděla cedulku na dveřích, která je umístěna hned nad velkou klikou našich krásných historických vrat. „Viděla,“ odvětila paní. „Takže víte, že máme zavřeno?“ „To vím,“ řekla paní neústupně, „ale já si nechci půjčit knížky, já chci pustit internet.“ Upozornila jsem paní, že právě za chvíli odjíždím pro nové knížky a na internet ji ani při nejlepší dobré vůli pustit nemůžu. „No tak mi ho nepouštějte. Víte co, já si k vám sednu ke stolu k vašemu počítači, řeknu vám, co potřebuju najít, a vy mi to najdete,“ dodala nyní už drzá žena a mohutně popotáhla nosem.

A přesně v tom okamžiku jsem vyskočila ze židle a hodně hlasitě paní vykázala z knihovny. Nešlo o to, že jsem si uvědomila, že tu paní od vidění znám, protože k nám do knihovny do půjčovny pro dospělé chodí docela často, ani proto, že bych jí do třetice vysvětlila, že knihovna není otevřena a na internet skutečně jít nemůže. Já jsem totiž zařvala: „Jak to, že nemáte nasazenou roušku?“

A je to tady, ta paní, se kterou jsem doteď měla svatou trpělivost, si klidně i s plným nosem vyžaduje vstup do zavřené knihovny bez ochrany úst a nosu, na což ji krom vládních nařízení upozorňuje i cedule – s prominutím velká jako kráva - před vchodem ke mně do dětské půjčovny. Při představě, jak si ta paní, která na můj výkřik jen pokrčila rameny a k zarouškování se ani teď neměla, sedne dle jejího požadavku ke mně k počítači, strčí mi nastydlý nos až do klávesnice a bude mě cepovat, co všechno a jak rychle jí mám vyhledat, jsem se stala naprosto nekompromisní. Paní ještě chvíli otálela ve dveřích, asi doufala, že kvůli takové prkotině, jakou je zavírací doba a nahý obličej, ji z knihovny nevykážu. Jsem hodná knihovnice a ta tohle přece neudělá.

Cha, udělala jsem to. Já jsem si totiž v tu chvíli nepředstavila Davidovo utrpení z mravoučných přednášek svým neukázněným zákazníkům, já jsem si z vlastního příkladu představila utrpení toho, koho by paní třeba svojí bezohledností poslala do nemocnice.

No a pak se mi dneska v noci zdál ten divný sen. Já a David Vlk jsme vyháněli z jeho obchodu neorouškovanou zákaznici. David měl v ruce násadu od koštěte naší paní uklízečky a já nějakou zmrzlou rybu z jeho sortimentu. Nebo se mi zdálo, že se mi to zdálo. Já už fakt nevím. Ale jedno je jisté, ani Davida k nám do knihovny bez roušky rozhodně nepustím. To ať přijde radši do půli těla bez brnění.

Autor: Zdeňka Ortová | pátek 18.9.2020 21:58 | karma článku: 43,77 | přečteno: 9262x
  • Další články autora

Zdeňka Ortová

Když děkovnou řeč nezvládnou ani spisovatelé, jak můžou obstát zpěváci

Určitě taky znáte ten divácky zoufalý pocit, když v televizi sledujete předávání cen některé z uměleckých soutěží a anket.

21.4.2024 v 9:58 | Karma: 29,72 | Přečteno: 815x | Diskuse| Kultura

Zdeňka Ortová

Když se vám klíště zakousne na choulostivém místě

Klíšťata netrpí studem a vlezou vám kamkoli. Mají na lidech nejraději teplá, tenká a vlhká místa. Snadno se k nim přisají a udělají si tam pelíšek.

14.4.2024 v 8:43 | Karma: 37,29 | Přečteno: 6752x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Zdvořilý důchodce se penze nedožije

Jednáním o zvyšování věku odchodu do důchodu se nějak nedaří, ačkoli jedno se zdá jisté. Tomuto zvýšení se zřejmě do budoucna vyhnout nelze.

9.4.2024 v 9:54 | Karma: 41,89 | Přečteno: 5753x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Chcete být zdraví? Jezte hodně dravě!

Nedivím se, když na návštěvě u babičky raději než po kolečku cukety, sáhnete po čerstvém štrúdlu a libujete si, že možná nebudete žít tak dlouho, ale za to radostněji.

4.4.2024 v 14:01 | Karma: 24,68 | Přečteno: 743x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Letos jsem hodovníkům vajíčka nedávala. Víte, jak jsou drahý?

A protože nouze naučila Dalibora housti, dostala jsem nápad za všechny prachy, a přitom skoro zadarmo.

1.4.2024 v 15:52 | Karma: 29,68 | Přečteno: 908x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  8:38

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 509
  • Celková karma 32,64
  • Průměrná čtenost 2195x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik