Věřte, že mít po ruce proutek a někoho odpovědného z FIFA, měla by rákoska posvícení

23. 11. 2022 9:38:18
Hrát nejzásadnější a nejprestižnější fotbalový turnaj, jakým je Mistrovství světa, v čase adventním, je proti všemu, co pěkného tento sport divákům přináší.

Protože teď píši pouze za sebe a nepasovala jsem se na mluvčí jiných sportovních fanoušků, ač jsem na toto téma s mnohými mluvila a naše názory byly blízké, podělím se teď s vámi krátce s názory ryze vlastními.

Nikdy jsem tak samu sebe nedefinovala, ale zjišťuji, že jsem zastánkyní i upřímnou vykonavatelkou dobrých tradic, které mají smysl, osvědčily se, prověřily je desítky let a mnohé z nich i staletí. Představitelé Mezinárodní federace fotbalových asociací - neboli FIFA – si asi ukroutí hlavy, pokud si přečtou, že já barvím a zdobím kraslice pouze v čase velikonočním. A fakt se ještě nikdy nestalo, že by k nám na Václava naběhli hodovat sousedi s pomlázkou a já spěchala do Kauflandu shánět čokoládové zajíce. A truhlíky s pelargoniemi dávám ven do oken vždycky na přelomu jara a léta, ještě nikdy jsem to neudělala na Tři krále. A narozeniny slavím v červnu, kdy jsem se narodila, protože kdybych tak činila v listopadu, bylo by to už tak nějak o ničem. A vím nabeton, že Francouzi slaví dobytí Bastily 14. července, což by je 18. března ani nenapadlo, Američané slaví Den díkůvzdání vždy čtvrtý listopadový čtvrtek a nikoli třetí srpnovou středu, a to, že váš Jindra letos zapíjel svůj svátek již od desátého července, ač ho má až patnáctého, to sem nepleťte.

Lidí zlatí, vždyť já jsem se dodnes nesmířila s tím, že hokejisté bojují o světový titul v květnu. Hokejový šampionát bych si totiž ideálně představovala třeba v únoru, kdy má člověk myšlenky na brusle, na sníh, na teplou čepici a na zalézání mrazu za nehty, zkrátka když je zima, a nikoli v čase, kdy zrají jahody, venku pálí sluníčko, potí se mi na těle i taková místa, o nichž jsem dosud neměla ani tušení a manželky volají na své chlapy, aby šli posekat trávník, zasadit rajčata a dětem napustit bazének. Jenže okolnosti hokejové mistrovství posunuly do dnů květnových. A letos byl květen tak pěkný, že jsem se na hokej dívala v plavkách. Nepřijde vám to divné. Mně ano, je to divné.

Ale co je to proti tomu, že si pro letošek FIFA usmyslela, že ukáže Ježíškovi, jak vypadá fotbal. Mám fotbal ráda a světový šampionát bych si v létě, kam tento sport a chlapi v trenkách patří, opravdu pěkně užila. Věřte, že kdybych měla po ruce proutek a někoho odpovědného z FIFA, měla by rákoska posvícení. Jak si mám vychutnávat fotbalovou hojnost, když v tomto období zdobím adventní věnec, peču křehké vanilkové rohlíčky, které svátečně provoní celý byt, přemýšlím, jestli si mám koupit nové zimní boty nebo jestli ještě unosím ty loňské, když chci vybrat svým blízkým něco milého pod vánoční stromeček, když se chci jít projít vánočními trhy, dát si svařáček nebo horkou medovinu a doma si zapálit svíčku...

Asi takhle, ježci, netopýři a medvědi se teď ukládají k zimnímu spánku. A fotbalisté za normálních okolností také. V tento čas se chystávají na odpočinek před letní sezónou, jsou zralí na regeneraci, hojení utržených zranění, na posilování a lehké tréninky, ale nikoli na vrcholné výkony po dlouhatánské sezóně. Já osobně to vidím tak, že fotbal patří létu a 24. prosinec Ježíškovi. Ani všechny prachy světa by na tom neměly nic měnit.

Autor: Zdeňka Ortová | středa 23.11.2022 9:38 | karma článku: 29.05 | přečteno: 923x

Další články blogera

Zdeňka Ortová

Domácí výroba impotentního manžela

Je všeobecně známo, že výběr zaručeně motivujících slov může na manžela i po mnoha společně prožitých letech působit jako afrodiziakum. Ale na druhé straně...

27.3.2024 v 7:38 | Karma článku: 26.81 | Přečteno: 989 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Český lev a filmy, které nepotěší

Já vím, že je potřebné točit vážné filmy s velkým poselstvím, filmy, které hledají pravdy a rozdírají duše i svědomí, filmy, které diváka zarazí do sedadla a sevřou mu hrdlo.

11.3.2024 v 7:34 | Karma článku: 44.80 | Přečteno: 5451 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Politik by vymámil z jalové krávy tele

Stačí zajít na předvolební mítink, politické shromáždění, podívat se na televizní zprávy či nakouknout do poslaneckých lavic.

9.3.2024 v 9:22 | Karma článku: 38.16 | Přečteno: 2704 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Nevíte, kdo napsal Sbohem armádo?

Jako knihovnice jsem na různé dotazy zvyklá, jenže čtenáři se často domnívají, že jsem něco mezi encyklopedií a googlem.

6.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 33.08 | Přečteno: 1049 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 47 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.21 | Přečteno: 326 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
Počet článků 503 Celková karma 32.09 Průměrná čtenost 2202

Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...