Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je tohle vůbec možný? Vidíte, co to tam ta Ortová má?

No slyšíte toho lumpa, co si na ně dovoluje? To má teda kliku, že já se nemůžu zvednou kvůli noze a vy kvůli kapačce, jinak bychom mu šly obě za takové chování rozbít hubu.

Operace trvala asi 60 minut, na pooperačním pokoji jsem ležela asi 1 hodiny, ale pamatuji si z toho všeho jen odjezd zpět na pokoj. Tedy ne že bych si stěžovala, ještě že tak.

Fajnové je, že pacient nemusí celý bolavý přelézat sem a tam, protože odjíždí na vlastní posteli a na té samé se vrací zpět. To jsem ocenila, neboť po narkóze bolí doslova celé tělo. Od bříšek prstů u ruky po krční páteř, ale jak si pamatuji z operace zlomeného nártu, to se zásadně rozbolí až s odstupem 24 hodin. Naštěstí mi kapačka nabízí komfortní koktejl proti bolesti, antibiotika a další nezbytnosti, které tělo momentálně potřebuje, ačkoli si jinak o svém těle myslím, že by spíš potřebovalo tady zapošít, tady liposukci, tady omladit… Kdepak, po operaci se priority přesouvají od marginálií k podstatě.

Co musím velice ocenit, to jsou zdravotní sestřičky kladenské urologie. Jejich péče je skoro maminkovská, celý den kmitají mezi pokoji a pacienty v nich, dělají, co je potřeba, a navíc stále zkoumají, jestli nepotřebujeme něco dalšího. Nepotkala jsem tam ani jednu sestru nabubřelou, neochotnou, protivnou, otrávenou náročnou šichtou, fakt ne. O to víc nás vyděsil a následně rozhořčil noční řev jednoho z pacientů, který na chodbě sestřičce spílal, že si ukousla svačiny a on ji u toho načapal. Marně ho s kolegyní uklidňovaly, prosily, aby byl ohleduplný alespoň k těm, co jsou po operaci a potřebují nabrat spánkem sílu. Protože jsem ještě před chvílí slyšela paní Evu krásně pochrupovat, myslela jsem, že jsem na našem pokoji jedinou posluchačkou té nechutné scény, ale z její postele se ozvalo: „No slyšíte toho lumpa, co si na ně dovoluje? To má teda kliku, že já se nemůžu zvednou kvůli noze a vy kvůli kapačce, jinak bychom mu šly obě za takové chování rozbít hubu.“ Pak jsme se tomu obě nahlas smály, a jelikož je naše třetí spolupacientka neslyšící, neměly jsme provinilý pocit, že ji probudíme.

Protože jsem většinu operačního dne prospala a scénka nevychovaného pána mi přerušila noční klimbání, další hodiny určené k spánku jsem probděla. Kontrolovala jsem, jak mi cévka odvádí do sáčku to, co bych jinak vyčurala, tlumeně jsem si v pravidelných časových intervalech vyměňovala pár slov se sestřičkou, která mi pytlík s červeným obsahem přicházela vyměňovat, pozorovala jsem hnízdo s holubičkou, ale nekoukaly jsme si do očí, ona na rozdíl ode mě spala.

Zbytek noci jsem se mučila představou, jak krásné by bylo, až mi ráno cévku vyndají, se jít vysprchovat, nechat po sobě stékat proudy horké vody a odplavovat, co ke mně nepatří. Ale věděla jsem, že se to nestane. Na oddělení je přísný zákaz sprchování. Každý z pětilůžkových pokojů má vlastní koupelničku se sprchovým koutem, ale v těchto dnech lze kvůli výskytu nějaké bakterie používat jen umývadlo, což je hlavně po operaci hodně nepříjemné, i když mnohem nepříjemnější by bylo chytit bakteriální sajrajt, to dá rozum. Večer jsem o tom psala esemesku kamarádce, ale asi ji četla nepozorně, protože vyměnila bakterii za baterii a odepsala mi, že je smutné, když nedokážou sehnat instalatéra, aby baterii vyměnil.

Ale to už nastává kuropění a do pokoje vstupují sestřičky s teploměry a injekcemi. Jedna z nich s ostatními nesplývá, ta je zapamatovatelná. Je drobná, štíhlá, se spoustou tetování, s ušima okovanýma nespočtem kovových kuliček a s úplně holou hlavou.

Koukám, že jsem se zase moc rozpovídala, tak já vám to celé už zítra dovyprávím, jo?

 

Autor: Zdeňka Ortová | sobota 17.6.2023 12:14 | karma článku: 32,01 | přečteno: 2409x
  • Další články autora

Zdeňka Ortová

Jak v nemocnici vyzrát na zdravotní sestru

Nelekejte se, blog není o tom, že bych schválně slupla tabletky jiné pacientky nebo v koupelně čurala do cizího džbánku.

28.4.2024 v 10:13 | Karma: 17,38 | Přečteno: 438x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Kdo je líný, nemůže trpět prokrastinací

Člověk, který trpí prokrastinací odsouvá nejen velké povinnosti, ale i drobné denní úkoly, ačkoli je dělat chce.

25.4.2024 v 8:50 | Karma: 30,46 | Přečteno: 1506x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Když děkovnou řeč nezvládnou ani spisovatelé, jak můžou obstát zpěváci

Určitě taky znáte ten divácky zoufalý pocit, když v televizi sledujete předávání cen některé z uměleckých soutěží a anket.

21.4.2024 v 9:58 | Karma: 30,59 | Přečteno: 888x | Diskuse| Kultura

Zdeňka Ortová

Když se vám klíště zakousne na choulostivém místě

Klíšťata netrpí studem a vlezou vám kamkoli. Mají na lidech nejraději teplá, tenká a vlhká místa. Snadno se k nim přisají a udělají si tam pelíšek.

14.4.2024 v 8:43 | Karma: 37,36 | Přečteno: 6773x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Zdvořilý důchodce se penze nedožije

Jednáním o zvyšování věku odchodu do důchodu se nějak nedaří, ačkoli jedno se zdá jisté. Tomuto zvýšení se zřejmě do budoucna vyhnout nelze.

9.4.2024 v 9:54 | Karma: 41,94 | Přečteno: 5776x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 511
  • Celková karma 31,56
  • Průměrná čtenost 2186x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik