Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V45l35a56s62t54a 57F58i48š24r87o10v91á 3107913630713

R^:-)

0/0
30.4.2017 10:30

J44i90ř25i22n72a 82H60o68l38o94t12o21v36á 1355662168483

Hrdej českej lev :-), správně. Také mě uráží, když Češi a to známí, uznávaní nebo dokonce někteří veřejní činitelé, ale i blogeři a diskutéři třeba tady, takto hovoří o svém národu a bahní si v sebemrskačství. R^

+1/0
22.4.2017 12:30

M79i34l12a21n 45R50a95d72e58k 3427316921941

R^ výborně napsáno. I když se člověk přestěhuje do jiné země, tak stále zůstává tím kde se narodil a vyrostl. Já jsem Čech a ne čecháček jako někteři co se tu ztrapňují, a na Čechy plivají protože momentálně žijí jinde.

Já jse odešel v 1968, a byl jsem velmi loajální k USA, dnes k Mexiku kde žiju, a uznávám že KAŽDÝ národ ma to svoje. Dobré i nedobré

+2/0
20.4.2017 20:35
Foto

Z64d23e11ň18k91a 33O86r91t84o75v95á 4607607438305

Děkuji za reakci.R^

0/0
21.4.2017 0:31

G66e97o79r28g31e 48H27o65l78y 3503894644

Zajimave a poucne...a jeste neco na okraj: uz jako kluk jsem cetl o architect Jan Letzel co navrhnul tu znamou budovu Industrial Promotion Hall v Hiroshima...je znamy po celem Japonsku i ve svete, ale ne moc v Cesku...a pak se nekdy v 1923 vratil do Ceskoslovenska a v r. 1925 zemrel na syphilis.

http://www.radio.cz/en/section/czechs/a-look-at-the-czech-architect-who-built-hiroshimas-industrial-promotion-hall-todays-a-bomb-dome

https://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Letzel

https://japan-architect.jimdo.com/foreign-architects-in-japan/jan-letzel/

https://zpravy.aktualne.cz/fame-escapes-czech-who-gave-hiroshima-its-dome/r~i:article:612976/?redirected=1492689384

https://search.mlp.cz/cz/titul/svet-plny-cechu/2247918/ ...doporucuji tuto knihu...jsou to zajimave osudy mnoha Cechu roztrousenych po cele zemekouli

+1/0
20.4.2017 14:15

S14t24a93n92i29s13l48a73v 31J71a83h72o50d77a 3245271230645

„Opravdová láska k národu je věc velmi krásná; u slušného a čestného člověka rozumí se sama sebou.“ (TGM)

V duchu TGM považuji lásku k národu jako přirozenou a základní povinnost, bez ohledu na to, co říkají či dělají ostatní. Lásku v tomto smyslu nechápu jako nějaký pomíjivý cit, ale vědomí své příslušnosti a ochoty přispívat k tomu, abychom se tu my i generace po nás mohli cítit doma.

+5/0
20.4.2017 12:53
Foto

Z20d22e64ň94k25a 45O91r61t89o35v53á 4457127298715

Děkuji, Stanislave. Líp bych to nevyjádřila!!!R^

+2/0
20.4.2017 13:09

A80n66t67o23n26í82n 18K86o76u45n92o56v12s14k13ý 9348620558668

Ještě by chybělo, aby TGM řekl něco jako Nejprve Čechy (obdoba Trumpova America first) a už by byl antisemita, antiislamista, homofob, xenofob, nacionalista nebo fašista.

Pokud je někdo Čech, tak z něj nikdo Němce, Američana ani Rusa neudělá. Necítím k nim nenávist, respektuji je, ale jsem Čech a tak mám Čechy radši.

+1/0
20.4.2017 13:20

J85a94n 49P67a32v41e12l 8923582138706

Vřele nesouhlasím a musím říci, že mi je dost protivné, když někdo své ideály považuje za něco, co by ostatní měli sdílet. Oni také ostatní můžou mít jiné názory, to doufám zakázané, ani neslušné, není.

TGM to říkal v době, kdy nacionalismus byla důležitá cesta k přežití národa. Třeba mě osobně by vůbec nevadilo, kdyby se Čechy rozpustily v EU (v EU, ne socialistickém svazu evropských republik) a český jazyk postupně zanikl. Jsem proto neslušný a nečestný?

0/−4
20.4.2017 13:59

P11a10v12e15l 82V63é96b44r 5159762422751

Ano.

+3/0
20.4.2017 15:17

S70t47a22n41i87s36l36a79v 86J58a17h79o13d58a 3355651300675

Jste hlavně nepřirozený. Obecně, člověk má přirozený sklon chránit sebe, svého partnera, své děti, svůj kmen (národ). Jsou ovšem výjimky: lidé se sklonem k sebepoškozování, krkavčí rodiče, vlastizrádci - lidé, pro které výše uvedené hodnoty nic neznamenají. Existují, ale nejsou přirození ve smyslu toho, co se patří, co se "sluší", aby lidské společenství mohlo fungovat.

Vaše představa o rozpuštění se českého národa (pokud je to to, co myslíte rozpuštěním se Čech jako národního státu v EU a zánik českého jazyka) v EU je naivní, nepřirozená a nereálná. Neexistuje žádný EUropský lid, v kterém bychom mohli rozpustit svoji národní identitu. Jsou jen evropské národy. Takže nevím, jak by se Čechy mohly "rozpustit" a splynout. S kým? S Němci? S Poláky? S Maďary,? Se Švédy? Se Španěly? S Řeky? - Vše velmi rozdílné národní kultury. Pochopte: EU je ve fázi nezvratného rozkladu, a to především proto, že se snaží znásilnit lidskou přirozenost.

+5/0
20.4.2017 15:54

L79a46d84i75s43l86a73v 47O16n68d29r85a 8229892250565

Ano, to jste.

+2/0
20.4.2017 16:27

A36n36t43o14n74í23n 71K53o62u30n96o52v79s27k43ý 9398640678908

Já jsem Čech a jsem na to hrdý.

A i kdybych na to hrdý nebyl, nebyl bych o nic méně Čech...

A tak svůj postoj vidím jako praktičtější.

+5/0
20.4.2017 12:25
Foto

Z65d42e82ň73k74a 35O29r17t50o66v96á 4437597538755

To je skvělá poznámka. Děkuji!:-)

0/0
20.4.2017 12:51

M25i30l89a16n 94R35i82c63h78t90e17r 8569142750133

Znám, respektive, znal jsem jednoho pána. Ničím nevybočoval, byl to starý dědeček. A v roce 2013 dostal titul Spravedlivý mezi národy, bohužel, v té době už byl po smrti. Vůbec jsem netušil, že za války schovával židovský manželský pár, on o tom také nikdy nemluvil. Zajímavé je, že na svůj národ nikdy nenadával, asi toho neměl zapotřebí, nemusel si nic dokazovat.

+6/−1
20.4.2017 11:56
Foto

Z60d93e55ň56k41a 82O61r11t23o96v33á 4557737208135

No to je nádherný příběh. Děkuji, že jste se o něj podělil.R^

+1/0
20.4.2017 12:16

P76e30t37r58a 36Š36m43í38d84o36v86á 5515759278690

Promiňte, chtěla jsem dát plus.

0/0
20.4.2017 17:08

R58u26d55o56l20f 49S12t76a90r74y 6118327658

Zajiste mame spoustu vynikajicich lidi. Jak se zda ne dostatek. Proto jsme vyvojova zeme. Tedy zeme druhe kategorie. Je to proto, ze v dobe, kdy jine zeme posunovaly vyvoj dopredu, jsme budovali socializmus. Byly drive doby, kdy jsme byli jednou z nejbohatsich zemi sveta. Neni duvod, aby se to neopakovalo. Ze to bude dlouho trvat, s tim se musime smirit.

0/0
20.4.2017 11:46

J60o31s25e79f 86P58a62v57e29l77k41a 5731757667682

Myslím, že problém není v nedostatku skvělých lidí, ale v tom, kdo nám to tady vládne. Komu patří média? Ta naše demokracie, svoboda a tolerance cizího nás jaksi spoutává, nebudujeme si naši zdravou společnost.

0/0
21.4.2017 10:00

J15a64n 65P90a52v96e51l 8763442348176

Na Čecháčky nadávají většinou lidé, co mají sami komplex. Takže souhlas. Jen bych si kapku rýpnu do frantíků. Ti natočili spoustu filmů, kde oslavují francouzskou statečnost za druhé světové. Bylo to potřeba, neboť skutečnost byla dost tristní. Samozřejmě, určitá část se odboje zůčastnila. Ale velká část se zúčastnila udávání, vydávání židů, ... .

+7/0
20.4.2017 10:44

J35i84ř55í 35J35i69r75o22u23d14e49k 8376879284964

Frantíků bych se zastal. To, co píšete o nich, se dá ,,aplikovat" u většiny tehdy Hitlerem obsazených zemí:-/

0/0
20.4.2017 11:20

J91a26n 51P78a88v51e44l 8463212108316

Kolaboranti i hrdinové byli všude. To co vyneslo frantíky nad průměr byl počet jejich filmů, které měly zakrýt ty stinné stránky.

+1/0
20.4.2017 11:27
Foto

J14i80t88k25a 96Š17t54a11n13c37l31o58v12á 6298607700273

Pěkně napsáno.R^;-)

+7/0
20.4.2017 10:37
Foto

Z40d26e46ň67k98a 35O55r71t86o92v88á 4707237848335

Děkuji Vám, Jitko!:-)

+1/0
20.4.2017 12:18

J30a54n 80Z59á25t15u59r47e34c59k95ý 9473893967892

Dietl - seriálový gigant? Tak to opravdu jen ve srovnání se současnými českými režiséry seriálů. Nebo se mnou.

0/0
20.4.2017 10:20

R17o71m20a27n 98E52n10d95e58r19s 4115315175

R^

+2/0
20.4.2017 10:14
Foto

Z46d40e25ň78k17a 76O77r51t13o54v21á 4787167668495

:-)

0/0
20.4.2017 10:28

D30a19n38i64e63l 25K82r71o70n70e84r 7374704446787

Je to silene...kdybych mel dat na slova mnohych diskuteru, tak sedim nekde schouleny v koute a stydim se za to, ze jsem Cech. Ja mam z techto lidi ale srandu, oni casto kritizuji Cechy s tim, ze samozrejme oni sami jsou vyjimka, ktera mezi nas "hloupe cechacky" nepatri. Uplne nejhorsi jsou "pseudosvetaci" tj. lidi, kteri tvrdi, ze je vsude jinde lip. Mnoho z nich zije v nejake cizi zemi, ktera je "uplne nejlepsi na svete" a oni sami z nejakeho duvodu citi, ze na tom maji svuj podil (viz velky "American" Vavra alias Thyronx) nebo Halasek a jim podobna individua. Pro me jakozto technika je dulazita jedina vec - fakta...Cili at nekdo kritizuje CR, jak chce, ale musi to byt kritika pravdiva. Pokud nekdo tvrdi, ze mame nejhorsi zdravotnictvi, je to blbost, pokud nekdo tvrdi, ze mame nejhorsi skolstvi, opet je to blbost...Pokud nekdo tvrdi, ze jsme narodem tlustochu, je to bohuzel pravda, statistiky to potvrzuji. Stejne tak neuznavam naopak politickou korektnost. Me nezajima, jestli to, co nekdo tvrdi, se nekoho dotkne...me zajima, jestli je to pravda. Mimochodem nekteri povazuji Cechy za narod udavacu. Z me zkusenosti z USA vim, ze tam se udava mnohem casteji. Na to mi jeden z ultrasebemrskacu rekl, ze v USA se mozna udava casteji, ale je to dano jejich smyslem pro poradek, kdezto u nas lide udavaji z duvodu, aby "ublizili sousedovi". No a pak zde mame pokrytce, kteri hlasaji, ze hazet vsechny do jednoho pytle je nepripustne, ale sami s tim problem nemaji, pokud se jedna o Cechy...:-)

+14/0
20.4.2017 9:55
Foto

Z37d18e68ň29k32a 54O52r29t69o47v92á 4457957918145

Děkuji Vám. Souhlasím. Vždyť ve své knihovnické profesi vidím dnes a denně kolem sebe tolik milých, příjemných, ochotných a vstřícných lidí. A dokonce i několik velmi obětavých. A taky pár nositelů neokázalého hrdinství. Samozřejmě znám i takové, s nimiž by se mi na kafe moc nechtělo, ale to je záležitost individuální, to je v pořádku. Nemůžeme být všichni jako přes kopírák, to by byla nuda.

+4/0
20.4.2017 10:08

K60l58á32r90a 66T93r54n84k48o45v74á 3694409514459

Onehdy jeden místní "Kanaďan" použil, že jsem Češka jako urážku. Hnus. Taky jsem na svůj národ hrdá.

+2/0
20.4.2017 18:45
Foto

Z41d97e23ň94k84a 91O56r60t23o29v59á 4707447288675

R^

0/0
20.4.2017 19:18

J33i77ř20í 21J47i93r69o76u89d93e87k 8726939584904

R^[>-]

0/0
20.4.2017 9:46

E12d17u87a70r33d 97P59o13k45o52r47n39ý 2712290312747

Paní Ortová napsala jste to velmi pěkně. Jen k tomu musím zdůraznít, že vše špatné mají na svědomí žurnalisté. Ti usilovně hledají jen to špatné a pokud nenajdou, tak si to vymyslí. A je jich obrovský nadbytek,tak ti kteří to nedovedou ani to, tak to opisují a znova a znova. . Dělají to jen proto, aby si dokázali, že mají od svých chlebodárců nárok na mrzký peníz.

Největší problém je v ČT, které musí každý majitel televizoru platit ze zákona 135 Kč/ měsíc. Peníze ČT dostáváí proto, aby dávala nezkreslené údaje. Bohužel naopak jsou tam v angažmá jen ti největší křiváci z této branže = ohýbači pravdy.

Každý volič by měl hledat takovou stranu, která bude tvrdě dbát na napravení tohoto smutného stavu.

Praxe ukazuje, že všechny "kauzy" vytvořené žurnalisty se často i po mnoha letech projeví jako neopodstatnělé, soudem nepotrestané.Oběti této nemravnosti jsou často celé rodiny vymyšlených zločinců. Proto vzniká asi ta skepse, o které píšete.

0/−2
20.4.2017 8:56
Foto

Z86d61e69ň34k62a 31O46r81t67o51v14á 4347327898425

Děkuji, Vám, pane Pokorný, za reakci. Mně je nejvíc smutno z toho, že nad svojí národností ohrnují nos hlavně mladí a dokonce už i školní děti. A to je smutné.

+4/0
20.4.2017 9:16

P65a58v15e41l 88V46é46b68r 5639872352721

Za sebe musím napsat, že jsem hrd a pyšen, že jsem Čech. Vždyť si to vezměte: Prakticky není není významného objevu, nebo významné události posouvající lidstvo vpřed, aby u toho nebyli Češi - když už ne přímo v Česku narození, tak alespoň po některém svém rodiči. Vždyť i na Měsíci byli!

+3/0
20.4.2017 9:22
Foto

Z81d74e73ň48k12a 12O41r27t47o41v37á 4537307498465

Naprosto s Vámi souhlasím. A přitom je nás - poměřováno celosvětovým měřítkem - opravdu jen troška.

+1/0
20.4.2017 9:46

K65a98r75o68l69í78n93a 41L97y82s81o83v16á 6328737449602

Take jsem rada a hrda, ze jsem Ceska a ma to i svou vyhodu v zahranici. Casto se vas tam s podezrenim a despektem rovnou zeptaji, jestli jste Polak. A kdyz reknete Cech, tak jsou hned privetivejsi:-).

Pani Ortova to napsala moc hezky, mame spousty skvelych lidi, kteri si zasluhuji uznani i obdiv, i kdyz jsou uplne obycejni. Bohuzel je i dost tech, kteri hledaji jen sama negativa, vzhlizeji dal na zapad a odsuzuji u nas kde co. Ze sve zkusenosti zivota v zahranici muzu rici, ze mame stale skvele skolstvi, jeste lepsi zdravotnictvi i remeslny fortel. Mame siroky rozhled i schopnost pomoci si v narocnych situacich. Umime pomahat vsude tam, kde je to potreba a mame smysl pro humor.

Jednou z nasich nejvetsich chyb je, ze si neverime a jako narod se citime menecenni. Diky tomu si nechame libit opravdu az moc. Vzdyt i my mame velky podil na historii a prosperite Evropy a duvod nehrbit hrbet pred jinymi.

+3/0
20.4.2017 13:14
Foto

Z79d56e71ň42k65a 48O71r16t83o58v15á 4217377658935

Děkuji Vám za názor. Plně se s ním ztotožňuji!R^

0/0
20.4.2017 16:28

P33a47v70e98l 92V18é41b41r 5839912912631

Zcela s vámi souhlasím (a jsou mi z duše protivní lidé používající výraz "čecháček").

A když už jste použila příklad s udávajícími Francouzi: víte, že jistý Reinhard Heydrich neblahé paměti si trpce stěžoval Hitlerovi, že mezi českým obyvatelstvem nemůže získat žádné informátory a spolupracovníky (čti kolaboranty)? Ti, co udávali, byli národnosti německé, Čechů udávalo pramálo.

+3/0
20.4.2017 8:39
Foto

Z95d79e67ň82k85a 60O80r81t86o83v97á 4927917908205

Děkuji za reakci. Ano, o Heydrichových "potížích" v tomto směru jsem kdysi četla. Osvěžil jste mi to.:-)

+3/0
20.4.2017 8:51



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.