Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VB

Moc pěkné a přesné. Příroda je nastavena tak, že rodiče se starají o děti ale děti se o rodiče starají jen (jakž tak) u lidí, pod tlakem morálky a okolí. (Za rodiče a děti si dosaďte třeba tygři a tygřata atd. V přírodě není obvyklé, aby se potomci starali o rodiče). A to stále více rozvolňuje.

Takže děti, žijte si podle svého, ale za své.

0 0
možnosti
PK

Dobrý den paní Zdeňko, dávám karmu. Je samozřejmě těžké do několika odstavců popsat život, přesto se vám to celkem povedlo. O to více mě překvapují některé komentáře. Buď nepochopily právo každé generace na vlastní život nebo jen chtějí kritizovat, ať je napsáno a nebo b. Hezký den.

2 0
možnosti
Foto

Moc Vám, pane Pavle, děkuji! Potěšilo mě, že jste meritum článku pochopil přesně tak, jak jsem to při psaní zamýšlela. Slovy: "právo každé generace na vlastní život" jste to celé naprosto výstižně shrnul.R^

0 0
možnosti
Foto

R^souhlasím a dávám karmuR^

5 0
možnosti
TJ

Líbilo se mi to zdůrazňování mladického egoismu. Což píše zástupkyně generace, kde přemrštěné suverénní hyperego je dominantním jevem většiny zástupců. Můžete si být jista, že vámi zmiňované problémy jsou u starší generace mnohem, mnohem horší.

PS: je to právě starší generace, kde je suverénně největší podíl příznivců totalitních protidemokratických ideologií. O to je přirozený mezigenerační souboj vypjatěší. Mladý člověk nemá strach, že mu ten starší vezme ze společného koláče nějaký dílek navíc, ale že mu sežere koláč celý a rovnou rozemele i jeho samotného nějakým tím komoušismem.

0 6
možnosti
Foto

Já jsem ráda, že mám někoho, o koho se mohu občas postarat. Je mi smutno za ty, kteří děti míti nemohou a ještě více za ty, pro které jsou přítěží a čekají na to, až vyletí z hnízda, nebo na jejich podporu.

Každý máme svoje priority pro svoje investice. Janek Ledecký řekl, investice do mé dcery se mi vyplatila. Já mám stejný názor, mohla bych cestovat po světě, investovat do svých plastických operací, nebo propadnou některým lákadlům, které na nás číhají na každém kroku. To vše se mi zdá povrchní, peníze se lechce minou a zůstane pocit marnosti. Raději, když to situace vyžadovala, jsem se snažila nějakým způsobem pomoci k rozjezdu svým dětem, tak jako to dělala moje maminka a další generace před ní. Každý podle svých možností, není třeba se obětovat, jen trochu postrčit ze startovací čáry.

Věřte, že se to vyplatí. Když zvolíte vhodný způsob pomoci a nebudete ji ničím podmiňovat, nic vám nenahradí ten dobrý pocit, že se vašim dětem daří relativně dobře, jsou z nich slušní lidé a nemusí se prodírat úskalím dluhů a splátek.

3 0
možnosti
Foto

Svatá pravda, naprosto s Vámi souhlasím. Ale já v blogu hovořím spíš o obecném uspořádání světa. Jak si každá generace říká, že to co dělá, dělá pro své potomky, a oni když dospějí, začnou si svět stejně přetvářet po svém. A je to v pořádku. Jen říkám, že by člověk měl žít v čase, který je mu vyměřený tak nejlépe, jak dovede, a nikoli výhradně pro ty, co přijdou po nás, ale taky pro sebe. Protože tím vlastně na potomky myslíme nejvíc. A jak si to pak udělají oni, to je jejich volba. A oni v té době vůbec netuší, že opět ti, co přijdou za nimi, si svět zase přizpůsobí sami sobě. To je života kolotoč.

Já jsem svým zamyšlením reagovala na jeden ze zdejších blogů, kde jeho autor říká: "Staří mladým přichystají budoucnost, ve které většina z nich ani nebude žít." Z toho, co autor v článku píše, vyplývá, že starší lidé to už mají za pár, tak už se nemají do ničeho plést. A chodit k volbám, no tak to už vůbec ne. Uznejte, že to je výzva, které jsem nemohla odolat.:-)

4 0
možnosti
Foto

Já sice politiku nijak zásadně neřeším, pokud bych to chtěla dělat, tak do ní vstoupím a budu ji pro blaho lidí vykonávat. Ale Vaše poznámka vlastně můj článek potvrzuje. Každá generace má právo se o sebe postarat a myslet kromě jiného i sama na sebe, nikdo jiný to za ni totiž neudělá. Obětovat tak malý čas, který je nám k životu vyměřený pro něco, co stejně v budoucnu nikdo neocení, nemá smysl.

Jinak... když čtu nebo slyším argumenty, že vítěznou stranu volili převážně starší lidé, říkám si, kde proboha agentury ta data berou? Jako knihovnice, která obsluhuje různé věkové spektrum, potvrzuji, že mi tolik mladých, zejména prvovoličů, potvrdilo, že vítězné ANO volili, a oproti nim úplně prťavé procento starších čtenářů, tak nad těmi volebními průzkumy vrtím hlavou.:-)

0 0
možnosti
MS

Tak mezi námi, ona to starší generace ani nedělá. Důchodci představují solidní voličský základ a například na vítězství ANO v posledních volbách se určitě podíleli lví měrou. Odměnou jim pak je, v porovnání s dobou minulou, vcelku velkorysé zvyšování důchodů. :-)

0 0
možnosti
Foto

Já sice politiku nijak zásadně neřeším, pokud bych to chtěla dělat, tak do ní vstoupím a budu ji pro blaho lidí vykonávat. Ale Vaše poznámka vlastně můj článek potvrzuje. Každá generace má právo se o sebe postarat a myslet kromě jiného i sama na sebe, nikdo jiný to za ni totiž neudělá. Obětovat tak malý čas, který je nám k životu vyměřený pro něco, co stejně v budoucnu nikdo neocení, nemá smysl.

Jinak... když čtu nebo slyším argumenty, že vítěznou stranu volili převážně starší lidé, říkám si, kde proboha agentury ta data berou? Jako knihovnice, která obsluhuje různé věkové spektrum, potvrzuji, že mi tolik mladých, zejména prvovoličů, potvrdilo, že vítězné ANO volili, a oproti nim úplně prťavé procento starších čtenářů, tak nad těmi volebními průzkumy vrtím hlavou.:-)

1 0
možnosti
TN

pokud bych Váš nadpis měla brát doslova , tak už mi je jasné , co si asi myslela generace lidí co navolili a drželi u moci komunisty těch dlouhých několik desetiletí ....ale u mnohých z nich to asi bylo to samé , co u masy lidí , která dovedla k moci Adolfa v Německu - svatá myšlenka skvělé budoucnosti pro národ . Těžko říct , co je horší ....nicméně nemám žádné sympatie k těm ze současných 40+ , kteří se ustrašeně klepou strachy i z vlastního stínu , pro slevu na máslo prodají i vlastní matku a s velkou ochotou by byli schopni poslat ekonomickou a politickou situaci státu do takového srabu , z kterého by se jejich vnuci těžce vyhrabávali

2 0
možnosti
WW

;-D Jestli 40+ prodávají své matky za slevu na máslo, to nevím,

ale párkrát se vyspíte a budete tam. Až budete usrkávat z nerudova korýtka, pak se možná zamyslíte a něco přehodnotíte, ale to už bude pozdě.

3 0
možnosti
Foto

"Starší generace nemá povinnost obětovat svoji současnost budoucnosti mladých" to máte pravdu, ale také nemá právo jim jejich budoucnost ničit.

9 0
možnosti
Foto

V tom jsme zajedno. Jak v blogu říkám: Je samozřejmé, že se musíme starat a průběžně bojovat o to, aby naše planeta byla vhodná k životu pro současníky i pro ty, co nás jednou vystřídají. Zkrátka žít s ohledem na ty, co přijdou po nás.

1 0
možnosti
  • Počet článků 510
  • Celková karma 32,47
  • Průměrná čtenost 2190x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik