Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

U nás v Kamenném Újezdě je o čtvrtečním klekání ticho, o pátečním ranním klekání je ticho, o poledním pátečním klekání je ticho, o večerním klekání je ticho, ani o sobotním ranním klekání není slyšet řehtání. A v poledne přijdou děti s košíky a chtějí čokolády, vajíčka a hlavně peníze. A já si kladu otázku, za jakou práci to požadují? To je jakási zvrhlá obnova starého zvyku? To je obraz naší postkomunistické a postmoderní společnosti?

:-)

0 0
možnosti

Koledníky odměňujete, i když neřehtají a neslouží obci?

:-)

0 0
možnosti
Foto

:-)Krásná vajíčka i blog! Hezké VelikonoceR^

1 0
možnosti
Foto

Děkuji moc! I Vám, Ivanko, příjemné Velikonoce :-).

1 0
možnosti

Velikonoční volné pondělí je jen v bývalých zemích patřících kdysi Habsburkům a v Bavorsku+Sasku. Nikde jinde v křesťanských zemích na světě nějaké sváteční pondělí neexistuje. To Vídeň kdysi dávno rozšířila svátky Velké noci. Podobné je to ve Vánoce s volným dnem na svátek sv. Štěpána.!!

0 0
možnosti
Foto

Další upgrade?8-o Na začátku devadesátek se soutěžilo, kdo bude mít víc vajíček. Na konci už byla normální vajíčka trapná a platila jen Kinder...

1 0
možnosti
Foto

;-D S těma Kinderákama pak musel být problém, když nadešel čas konzumace. To chtělo ke každému košíku takových vajíček přidat nějaká laxativa.:-)

1 0
možnosti
Foto

Za krásné vymazlené vajíčka i hezký blog, karmu. Nehezčí vájíčka jsem dělala když byly holky malé. Namalovala jsem obličeje a uháčkovala, každému hezkou čepičku. Teď už většinou navlékáme ty košilky. R^

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za nahlédnutí i dodatečně za ta obličejové vajíčka.:-) Úplně si je s tou uháčkovanou čepičkou představuju. Taková jsem neviděla a je to skvělý nápad.R^

1 0
možnosti

Naprosto souhlasím, a jsem proti finanční "pomlázce". Ale jak píše pan Vokoun, doba je jinde, tradice ustupují penězům. Někteří koledníci se na vajíčka a sladkosti tváří zklamaně.

Já taky peníze nedávám. Vejce barvím v cibulových slupkách, a eventuálně na ně dávám obtisky.

1 0
možnosti
Foto

Já jsem ještě celkem nedávno zdobila nabarvená vajíčka motivy ze slámy. Vajíčka měla velký úspěch a mizela při rozdávání z ošatky jako první, ale je to hrozná piplačka, která se hodí spíš na vyfouknuté vajíčko, prostě na kraslice. To natvrdo zdobíte nejmíň půl hodiny a pak je určeno k snědku:-). Už vlastně nemám ani přístup k pěkné slámě, která by se na zdobení hodila. Ono taky to máčení a rozžehlování dá práci... ale bavilo mě to vždycky moc.

1 0
možnosti

P49e27t73r 50L69a44n70g57e25r

30. 3. 2018 16:02

Moc milý blog.

1 0
možnosti
Foto

V Praze už tahle tradice poněkud vymírá, asi ne všude, ale u nás na sídlišti ano. Jako děcko si ovšem velmi dobře pamatuju velikonoční barvení vajíček, většinou jednobarevných, na který jsme dávali obtisky. Tedy ty cibulové s lístečky jsme nikdy neměli tak pěkné jako Vy. R^:-):-)

Hezké Velikonoce Vám přeju, Zdenko!

1 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám, Pavlo, za zastavení i za vzpomínku.

I já Vám přeji krásné Velikonoce a trpělivé vyhlížení jara! :-)

1 0
možnosti
Foto

U nás už je koledníků čím dál méně. Obarvím deset vajec a ve finále mám jedenáct, jedno vykoleduje můj muž. Takže pomazánka se pak jí celý týden;-) Pomalu přibývají vnoučci, tak se těším za rok, až malej Tomík přijede na šmigrust;-)

2 0
možnosti
Foto

Tak u nás chodí hodovat hlavně děti a sousedé. A ke mně navíc čtenáři, kteří mě znají z knihovny:-). Vždycky se na ně na všechny těším.

Jitko, za rok to bude s Tomíčkem úžasný. To už třeba i tu hodovačku unese.:-) Já mám každoročně veselou chvilku se sousedovic - shodou okolností také Tomáškem. Půjde v září do první třídy. Chodí k nám hodovat s tatínkem a ještě ani jednou se mu trémou nepovedlo odříkat hodovačku, tak to za něj vždy odpřednáší tatínek a já na to řeknu: To jsi to, Tomášku, ale krásně pověděl.:-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 508
  • Celková karma 32,82
  • Průměrná čtenost 2199x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik