Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

;-D Jsem ráda, že jsem součástí širšího kolektivu.

0 0
možnosti
Foto

Tak schválně: Hadži Halef Omar Ben Hadži Halef Ibn In Hadži Halef Al Gosara - to je jméno jedné postavy z románů Karla Maye, které jsem četla cca v deseti letech. Jakožto budoucí češtinářce je mi to celkem na ... Asi si budu do hodin nosit taháky, jak se jmenuje hlavní hrdinka Višňového sadu, kdo napsal Zločin a trest (pletu si Tolstého s Dostojevským), no a na čísla (kromě velikosti bot) už jsem rezignovala dávno...

R^:-):-)

1 0
možnosti
Foto

No to jste mi, Pavli, udělala radost. Sérii Ve stínu Padišáha jsem taky četla. Karel May v těch románech zasadil Old Shatterhanda do Orientu, kde mu říkali Kara ben Nemsí a Hadží Halef Omar byl jeho průvodce. Jako dítě jsem se dobře bavila právě u pasáží, kdy se Halef Omar rád a důležitě představoval celým jménem;-D Nic takového Andrejevna Raněvská ani Aňa nesvedly.;-D

2 0
možnosti
Foto

R^;-DOd zkoušejících u atestací pochází památná hláška "Jestli ještě jednou uslyším, že exenatid je z ještěrky, budu za to vyhazovat." Tohle je totiž přesně ten typ informace, co si člověk zapamatuje, že?;-)

1 0
možnosti
Foto

Občas si říkám, že mozek sám nejlíp ví, co si má uložit do skladu. My jen děláme inventuru a nestačíme se divit.:-)

1 0
možnosti
Foto

R^Zdeňko, a bude hůř! ach jo!;-D

2 0
možnosti
Foto

Jitko, proč hůř? Snad líp. Už tohle je pěkný!;-D

0 0
možnosti

:-):-)

Opět (jak to děláte?) karma.

R^

1 0
možnosti

Moje paměť - Sokrates dával penalty na dva kroky bez rozběhu, Oněgin asi měl nějakou Natašu - "Ja pišu vam". Nějaké zvláštní záseky jsou. Neuvěřitelně daleko, např. otec byl odpůrce koček. Jakýsi nalezenec, tedy miska - kterou objevil. Dotaz !? Já pravil , hraji si na kočičku, složil se na čtyři a dodal k tomu "Mňau - mňau" . Zmatený rodič zjihnul a kočku povolil! Dnes vše píšu a pod stromek žádám placatý blog - všechno vím. Zase nevím, kde je ten záznamový blog ...:-)

1 0
možnosti

Pobavilo, mám podobné zážitky. R^

Někdy mě utěší Werichův výrok: "co je nejlíp placený? nepamatovat si!" To ale platí snad jen v politice.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji. Ano, tato rada je občas praktická, je prostě taková adaptabilní.:-)

0 0
možnosti

Krásné, karmaR^.

Mně také uvízl Puškin:

"Буря мглою небо кроет..."

A mohlo by se to jednou i na tom úřadě hodit - traduje se o Kručonychovi, že zahnal přišedší čekisty recitací "Dyr bul ščil ...";-D

1 0
možnosti
Foto

Děkuji. Chápu, "bobeóbi" taky udělá svoje :-).

1 0
možnosti
Foto

Nejlépe si pamatuji, co se mi nejhůře učilo: úryvek z Máchova Máje a pionýrský slib... :-)

1 0
možnosti
Foto

Ano, Zdeňko, je to tak... Pamatuji si všechny básničky z dětství, a nejen ty ze školy, ale i z knih, které mi jako předškolačce" rodiče čítávali...(Například z knihy pro děti Co srdce dalo od Leontýny Mašínové - to jméno autorky nezapomenu. A citáty z bible, které jsme se učili v hodině náboženství nazpaměť. (A také některé žalmy). A tuhle jsem si také nemohla vzpomenout na pin v mobilu a kvůli paměti jsem si ho pro jistotu zjednodušila. A fascinoval mě kdysi náš malý, ještě ani ne tříletý vnuk, na otázku čím tatínek čistí fleky, odpověděl naprosto přesně, "perchlóretilénem." A také zazpíval bezchybně celou písničku "Už z rodnýho ranče vidím jen komín a táj..." Díky za zajímavý článek. R^

3 0
možnosti
Foto

Tak perchlóretilén mě dostal;-D. To je tedy šikula. Zkrátka, co máme uloženo v dlouhodobé paměti, to je zapsáno pevněji.

2 0
možnosti
  • Počet článků 509
  • Celková karma 32,63
  • Průměrná čtenost 2195x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik