Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LI

U nás oběma dětem otevřeli oči kamarádi...

0 0
možnosti
IZ

Proboha, nijak! Časem na to přijde samo, napřed je pochybovací období, kdy věří i nevěří, no a pak z toho prostě vyroste. Zásadně neříkat! Radost mu tak zkazí někdo jinej než vy. Spolehliví jsou starší sourozenci a osvícenější spolužáci.

0 0
možnosti
Foto

H89a65n32a 35V96l22k69o40v88á

16. 12. 2018 13:40

Tuto otázku jsem u obou svých dětí nechala (na rozdíl od pohlavních chorob) na dětském kolektivu.

Zdálo se mi to tak nejpřirozenější, ani trauma s tím spojené se mi nezdálo až tak nebezpečné a nějak jsem měla pocit že rodič by tuhle iluzi a nevinnou lež měl hrát do konce svého života.

I má 22 letá dcera ještě loni (letos tráví Štědrý večer s partnerem se kterým bydlí) šla se 14 letou sestrou a mojí tchýní vyhlížet Ježíška zatímco já jsem "tajně" nosila dárky pod stromeček...

Je to prostě Kouzlo pro nás všechny.

2 0
možnosti
Foto

Vánoce jsou jedna z mála neškodných iluzí. A dokud ji člověk vydrží hrát, nebo dokud mu nebude k smíchu, tak dlouho si v sobě zdravě pěstuje kousek dítěte. Co lepšího se nám dospělým může stát?:-)

0 0
možnosti
RE

R^Máma to neřešila a řekla mi to až babička jednou o prázdninách na chatě, když jsem říkal, že letos by mě mohl přinést Ježíšek novej prut na ryby. Babička to v mých třinácti už nevydržela a já řekl jenom: "Fajn, tak to si ho budu teda muset koupit ze sběru."

https://enders.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=488568

1 0
možnosti
DS

Dobrý den, Zdeničko! U starších děti to přišlo tak nějak samovolně, protože jsme chodili pravidelně do kostela (evangelického) Takže souběžně znali "vánoční zvěst" a souběžně jsme jim jejich víru v Ježíška ani nevyvraceli ani neprohlubovali. Chodili jsme mezi stejně staré děti a já sledovala reakce ostatních dětí. Pak mi jednou přišel synek sdělit, že už mu to došlo, že novorozeně z jezera v Betlémě nemůže roznášet dárky, ale moudře usoudil, že o 3 roky mladší sestřičku nebude její víru brát. A se slovy "maminko, ona není blbá, ona si to propojí" jsme to nechali tak a za další (netuším, zda 2 anebo 3 roky) přišla s podobnou informací i ona.

2 0
možnosti
Foto

Milá Dášo, děkuji za předvánoční zastavení. Omlouvám se, že zopakuji to, co už jsem sdělila o něco níž, ale já každý rok dětem v knihovně odpovídám, že Ježíšek byl po narození samozřejmě miminkem, jakým bývá každý z nás, když se narodí. A do kmeta s vousem přirozeně teprve lety dozrál. A my o Vánocích slavíme jeho narozeniny, což neznamená, že se každým rokem Ježíšek rodí znovu a zůstává doživotním kojencem. My si prostě každý rok připomínáme jeho narození, proto stavíme Betlémy, tam si můžeme Ježíška jako miminko připomenout. Vždyť každý z nás slaví své narozeniny, aniž by zůstal nadosmrti batoletem.Takže nadělovat dětem samozřejmě nechodí čerstvě narozené miminko, ale pán v letech, který z toho miminka vyrostl. A pokud je nějaký větší zarputilec, připomenu mu Velikonoce a to, že ukřižováno přece nebylo miminko, ale dospělý Ježíš, z čehož i nejzatvrzelejší dítě definitivně pochopí, že Ježíšek opravdu vyrostl a zestárnul;-).

1 0
možnosti
Foto

R^ A závěr jasným varováním do dalších let potomka. ;-D

1 0
možnosti
Foto

Ano, Soni, díky za pochopení i zastavení!;-)

0 0
možnosti
Foto

R^tak ten závěr nemá chybu Zdeničko;-DR^

2 0
možnosti
Foto

Děkuji, Libuško, snad to tak nějak je ;-).

0 0
možnosti
MS

Já jsem ještě z generace, která se učila hlavně od party z ulice, ve které byly zastoupeny různé věkové kategorie. Takže naši rodiče se sdělováním různých "tajemství" (nejen Ježíškem) nemuseli vůbec zatěžovat. :-)

2 0
možnosti
Foto

Ano, to je snad nejlepší způsob informace. Takové to postupné odhalování, kdy malému člověku něco začne vrtat hlavou, něco si dosací sám, něco dodají kamarádi a je to.;-)

1 0
možnosti

Zdeni, Ráďa to rozsekl naprosto perfektně. A ty jsi mi tím jeho "procitnutím" udělala pěknou neděli:-)))

Jsem pro, aby se to dítěti řeklo zavčasu, než bude mezi svými vrstevníky za truhlíka:-)

Hezkou předvánoční neděli!

2 0
možnosti
Foto

Maruško, ale stejně to pak po definitivním vyzrazení ztratí určitým způsobem to nevinné kouzlo, které k svátkům patří, ale samozřejmě jen do určitého věku. Puberťákovi už by se to prozradit mělo.;-D

0 0
možnosti
Foto

J73a13n51a 98M15a31j18o98v42á

16. 12. 2018 10:28

To byla kouzelná reakce :-)))

Já na přesun dětí od víry na Ježíška k tomu, že je každý Ježíšek, vzpomínám ráda. Obě byly v první třídě, když se dozvěděly, že je to hra, kterou všichni moc rádi hrajeme a ony ji teď, protože jsou velké, mohou hrát taky. Že pod stromečkem máme dvě radosti. Jednu z dárků a druhou z toho, že ostatní mají radost z toho, co jsme po "Ježíškovi" poslali my.

Od té doby hrají s námi. A hrajeme dodnes všichni. A dvouletá Maja zahájila další cyklus těch, komu nosí dárky FAKT Ježíšek :)

3 0
možnosti
Foto

FAKT přeji Ježíškovi, aby se mu podařilo sehnat všechny dárky, co si kdo přeje a všichni měli velikááááánskou radost. :-);-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 509
  • Celková karma 32,63
  • Průměrná čtenost 2195x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik