Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já měla oba dědy skvělé a zvlášť na žateckého nemohu zapomenout.

Moje děti mají jen jednoho dědu, tchan zemřel brzy, ale ten se jim nikdy moc nevěnoval. Jak s oblibou říkám - měl je rád, ale zdálky.

0 0
možnosti
Foto

J77a87n 81A14n33d18r73l28e

14. 5. 2023 0:28

Zdenko, pro me byli moji prarodice zasadni, ve vychove urcite hrali roli naprosto srovnatelnou s rodici, travil jsem s nimi jako maly kluk spoustu casu, a ja dnes se potykam s tim, ze na svoje vnoucata jednoduse nemam ten cas, co meli oni na nas, jeste proste nejsem v duchodu... jeste osm let a bude to jine, ale to uz jim bude dost let, je to jina doba dnes, skoda, asi jsem mel vnoucata moc brzo....i tak delam co umim...

3 0
možnosti
Foto

Naprosto přesně, Jene, teď jste dobře pojmenoval to, co se už pár let logicky děje. Doba se posunula a dnešní dědové jsou příliš mladí - pracovně aktivní, aby se mohli vnoučatům věnovat tolik, kolik by si třeba sami přáli. A když pak vstoupí do důchodového věku a čas už by se našel, tak o větší sepětí s dědou už naopak nemají zájem vnoučata, která dozrála do věku pubertálního a tam pro prarodiče už moc nadšení nezbývá. Jak to není vypiplané od batolecího věku, už se to napravit nedá. Jen zalátat, ale to není ono. Uff.

Vzpomínám, jak můj děda jednou při oslavě kulatin prohlásil, že nelituje, že se brzy ženil a měl děti brzo, protože si alespoň mohl užít vnoučat, dočkat se naší dospělosti a sledovat, jak se nám v životě vede.

1 0
možnosti
Foto

Zdeňko, zrovna dneska vezl můj otec kluky na zápas a fandil jim z tribuny. Druhý děda ten spíš přehlíží, že nějaká vnoučata má a většinou jim nepopřeje ani k narozeninám. Ale to už dávno neřešíme.

4 0
možnosti
Foto

Davide, je skvělé, že se Vašim klukům alespoň jeden dědeček tak báječně povedl. Ten druhý jednou bude litovat, tomu věřím, ale už bude pozdě. Každý zkrátka máme to, co si zasloužíme. Věřte, že Vašeho tatínka si Vaši synové budou pamatovat celý svůj život.

2 0
možnosti
Foto

Ja si tak ako skromne myslím, že proste tým predkov máme v sebe, či chcem alebo nie.díky za blog a pripomenutie toho

3 0
možnosti
Foto

Janka, ano, to si neseme určitě, ale jen osobní setkávání a společně strávený čas tomu dá to nejpodstatnější oběma stranám - prarodičům i jejich vnoučátkům.

2 0
možnosti
JK

J67a10n 60K33a35r31a85s76e63k

13. 5. 2023 16:40

ano, autorka ma pravdu, ja jako deda nemuzu s vnuckou komunikovat, protoze ji nenaucili cesky.

Myslim si, ze by melo byt uzakoneno, ze vnoucata se musi naucit minimalne zaklay reci prarodicu.

1 0
možnosti
Foto

Tak to je mi, Jene, opravdu líto. Mám mezi přáteli podobný případ, tak si umím představit, jak moc to prarodiče bolí.

0 0
možnosti
Foto

Měla jsem jen jednoho dědu a to byl pán domu, který se musel poslouchat. Ale že se jmenuje Václav Tůma, to bych snad dohromady dala.😆

3 0
možnosti
Foto

Klárko, tak to jsi mě pobavila, díky! Jeden z mých dědů, ten zemědělec, byl zase takový z hodně staré školy. Zkrátka doma si sám ani salám neukrojil, všechno mu babička musela dát až pod nos.

1 0
možnosti
Foto

Zdeni, pěkný článek. Já nepoznala žádné prarodiče, právě proto si teď užívám naplno těch svých čtyř vnoučků. A pevně věřím, že si mě budou pamatovat. Jeden odkaz jim totiž nechávám v podobě mých blogů.

3 0
možnosti
Foto

Jitko, to jsi napsala tak krásně, parádní myšlenka. Ta by si zasloužila samostatný blog. Fakt, napiš ho.

2 0
možnosti
Foto

Já nepoznal ani jednoho ze svých dědů, nebo babiček. Asi právě proto jsem se snažil strávit se svými vnučkami co nejvíce času. Dnes jsem pradědek a vypadá to na pokračování. Za hezké čtení děkuji a přeji hezký víkend.

Vašek

3 0
možnosti
Foto

Vašku, ta návaznost s pravnoučaty, to je přesně ono, co člověku stačí ke štěstí!!!

2 0
možnosti
Foto

J14o66s65e81f 37B83á47r59t64a

13. 5. 2023 10:15

Jsem hlídací děda hlavně při doléčování nemocí, jinak jsme parťáci, jezdím s nevlastním 5ti letým vnukem na kole (i 25 km), naučil jsem ho chytat ryby a pomáhá mi na zahradě v létě a při odhazování sněhu v zimě. Hospodaříme sami dva a jde nám to skvěle.

3 0
možnosti
Foto

Milý Josefe, tak to jste dědeček naprosto úžasný. Přesně takhle to má vypadat - alespoň podle mých představ. A Váš vnouček je tedy šikula, protože vyšlapat v jeho věku i 25 kilometrů, to se z něj rýsuje parťák i do budoucna.

1 0
možnosti
  • Počet článků 510
  • Celková karma 32,14
  • Průměrná čtenost 2190x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik