Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Omlouvam se, ze jsem ve svem minulem prispevku vynechal jednu skutecnost dvacateho stoleti!

Komunismus a Nacismus patri mezi nejzhoubnejsi socialni systemy dvacateho stoleti!

1 1
možnosti

V Lidicich jsem byl poprve jako desetilety v roce 1947 na vyletu se Sokolem. Dnes je to tezke si neco takoveho predstavit a snazit se tomu porozumet.

O to horsi je snazit se porozumet o par let pozdeji komunistickemu zverstvu, ktere sice nepachalo takove nelidske zlociny, zato ale lidem kradlo jeich majetky ve jmenu KOMUNISMU a dokonce i popravovalo jako jedna z mnohych Milada Horakova. Nase kdysi vynikajici zemedelstvi se z toho uz nevzpamatovalo.

1 1
možnosti

Lidice jsou historický vykřičník. Stále platný.

Rád tam zajdu, je to fakt kousíček od nás, večer. Večer, když je tam klid a nic neruší v přemýšlení. Oficiality tam opravdu nemusím.

Užijte s tatínkem další jeho narozeniny a díky za Vaši vzpomínku.

7 0
možnosti
Foto

Marku, děkuji moc. Vnímám to úplně stejně. Tam člověk prostě musí být. Přiznávám, že na oficialitě jsem tam nebyla nikdy.

3 0
možnosti

I87v53a35n61a 69L56a89n87c88e

31. 5. 2023 15:24

Byla to hrůza Historie by se měla učit tak, jak byla a neobracet všechno vzhůru nohama. Jak můžeme vidět, "zlo" nezemřelo, idea stále trvá a šíří se. Vydává se za pozitivum pro lidstvo.

1 0
možnosti
Foto

Ivanko, líp bych to nenapsala. Děkuji!!!

0 0
možnosti
Foto

Zdeni, napsala jste to moc dobře, vehnala jste mi slzy do očí. To německé komando - to snad nebyli lidé, ale vraždící nacistická mašinérie. A přiznám se Vám k jedné věci. Někdy, a to jsem již byla dospělá a měla dvě děti, jsem odpověděla na inzerát, ve kterém žádala nějaké mladá paní z NDR, z Halle an der Saale o dopisování. Přivítala jsem to, zrovna se u nás v n.p. Fatra zřídil kurs německého jazyka a já jsem ho navštěvovala. Začaly jsme si dopisovat, a dokonce jsme si vyměnily i nějaké drobné dárky. Pak jsem se ale z nějakého našeho tisku dozvěděla, že to vraždící komando v Lidicích bylo z Halle, z města, kde žila ta moje německá dopisovatelka... Bylo mi to líto, ale bez jakéhokoli vysvětlení jsem s ní korespondenci zrušila. Vím, že za to ta paní nemohla, ale nemohla jsem jinak. V Lidicích jsem byla již jako dítě na výletě se školou, později i s manželem - a tragúdie Lidic se mě hluboce dotkla. (Řádění gestapa jsem jako malé dítě zažila, schovával se u nás uprchlý vězeň, oni ho u nás hledali, naštěstí nenalezli). Na ty jejich hnědé kožené kabáty, černé klobouky a ne jejich řev nikdy nezapomenu). Karma.

3 0
možnosti
Foto

Mirečko, tak to je tedy příběh, uff. K tomu není co dodat. Děkuji.

1 0
možnosti
Foto

Co dodat... pro tatínka i pro tebe

3 0
možnosti
Foto

Na takové věci se nesmí nikdy zapomenout. Děkuji za krásný i když smutný, bolestný blog.

3 0
možnosti
Foto

Danuško, snad právě tím, jak blízko od nás to je, to vnímám hodně citlivě vlastně od malička. Taková bestialita, prostě šílené a neospravedlnitelné ničím.

0 0
možnosti
Foto

Velmi užitečný článek, děkuji

2 0
možnosti
Foto

...koľko zla dokáže človek spôsobiť človeku...

4 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS