Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Určitě máte recht, Zdeňko! Vždyť i velký Jára Cimrman slepice miloval (obzvláště tuším jmenovitě slepici Zoru). – Což mi ovšem nebrání v tom, abych si na tohle téma ve svých čmáranicích netropil šprýmy (čímž ten nezpůsob ostatně pranýřuji, že?).

0 0
možnosti
VN

Ano, slepice si sami k večeru usedají na hřad. Vím, že děda jim večer zavíral kurník, ale jak brzo ráno musel vstávat, aby jim zase otevřel, to nevím... Vím jen, že jsem asi v 6 hod. vstávala a už jsem je slyšela kvokat pod okny ...

2 0
možnosti
Foto

To je pravda. Ony jdou opravdu dost brzy spát, ale ráno se už nemůžou dočkat, aby vyběhly na dvorek. Proto jsou někteří lidé trochu alergičtí právě na kohouty, že už časně ráno kokrhají .

2 0
možnosti
JP

Potvrzuji, Zdeňko, že slepice vůbec nejsou hloupé. Měli jsme deset slepic s výběhem na velikou louku, žádný klecový chov. Jednou jsem jim přišel nalít vodu a nikde nikdo. Našel jsem je úplně všechny zalezlé a ustrašené pod zahradním domkem. Důvod jsem zjistil záhy. Uprostřed louky ležela jedna, roztrhaná, zřejmě kánětem. Dlouhé dny, vždy ráno po otevření kurníku, spěchaly hned pod zídku zahradního domku. Nic je nenalákalo vylézt na otevřené prostranství. Pamatovaly si ta jatka.

4 0
možnosti
Foto

No chudinky. Ano, jejich instinkty jsou výborné, rozhodně nejsou hloupé.

1 0
možnosti
RC

Veřejně známý je třeba jejich pokus, kdy nemocné slepičky měly na výběr, jestli přijmou krmivo běžné nebo s anestetiky a brzy přišly na to, že krmivo s lékem jim prospívá a začaly mu dávat přednost

Zdroj: https://zdenkaortova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=803750

-----------

asi slipky fetacky

to ze naucite psa najit drogy neznamena ze jim rozumi

1 0
možnosti
Foto

Je zajímavé, že všechna užitečná zvířata si za svou službu lidem vykoledovala posměch /kráva, prase, osel, vůl a v neposlední řadě i slepice/. Jen u té kvočny bych měl výhradu. Ta tak negativní konotaci nemá Uchýlit se do teplíčka pod křídla kvočny - ochranitelky kuřátek...O tom kohoutovi jsem to fakt nevěděl a má u mě opravdu velké plus

2 0
možnosti
Foto

To máte pravdu. A ten náš kohoutek je navíc takový kliďas, na nikoho neútočí, jen si svoje družky pěkně převede a pohlídá. Má je spočítané. Dneska se jedna na pastvě zdržela a on stál uprostřed silnice a kokrhal tak dlouho, až se madam ráčila připojit k ostatním To bylo tak roztomilé.

2 0
možnosti
Foto

Mně přirovnání ke slepici rozhodně nevadí ani neuráží

3 0
možnosti
Foto

A jak vidno, je to dobře, protože ty holky jsou vlastně moc fajn.

2 0
možnosti
Foto

Zdeňko, být slepicí či kohoutem je cajk, ale nerad bych skončil jako kapoun.

7 0
možnosti
Foto

Skvělá odpověď!!!

2 0
možnosti
Foto

Zdeničko děkuji za osvětu. Možná jsem taky slípka, protože je mám ráda a vím o jejich chytrosti 🤗 Ovšem ten kohoutí frajer, ten je k pomuchlání 🥰

2 0
možnosti
Foto

Danuško, no před chvilkou opět procházel se svým malým harémem. Je fakt k zulíbání. Ale bojím se, aby holky ve mně nepostřehly konkurenci, klovnutí bolí .

1 0
možnosti
Foto

Zdeni, opravdu téměř vyčerpávající "esej" o slepicích. Slepice jsme doma měli, má jejich chování odpozorováno. Ale ještě něco přidám. Slepice je chytrá. Když najde nějaký šikovný "zob", například nějakého šikovného čevríčka apod. , rychle s ním utíká někam stranou (hejna), aby si ho mohla v klidu vychutnat sama. A pak - "ze staré slepice dobrá polévka" -se říká. Krásné dobré ráno, a celý sváteční den. Karma.

3 0
možnosti
Foto

Mirečko, děkuji za doplnění, to je zajímavé, jasně, pochutná si sama . Také přeji příjemné sváteční dny!

2 0
možnosti
JB

Děda měl hejno slepic. Pokaždé mě poslal na seník hledat a vajíčka a když to ráno obešel, pokaždé jsem jich pár našel. Jenom bílého kohouta jsem se bál. Ten mi jednou vletěl za krk

4 0
možnosti
Foto

Páni, tak to byl kohout mizera pro člověka, rytíř ochránce pro slepičky.

1 0
možnosti
  • Počet článků 511
  • Celková karma 31,56
  • Průměrná čtenost 2186x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik