Foto

Zdenko, jednoznačně blog měsíce......a to nepřeháním. Už dlouho jsem takhle od srdce nesmál...Skvělé..

Foto

Milý Tomáši, tak to moc děkuju. Jak píšu o kousek níž Ivance, ta přirovnání se rojila, ale všechna jsem nepoužila, je krásné, jak je naše mateřština květnatá.

Foto

Moc pěkně napsáno! Napadá mě jen K.H.Borovský: "Nechoď Vašku s pány na led, mnohý příklad známe, že pán sklouzne, a sedlák si za něj nohu zláme."

Foto

Pan Havlíček byl borec a toto přirovnání patří k nejlepším, sedí naprosto přesně! Děkuji za připomenutí.

Foto

U mě to mají politici marné. Ať si ty svoje kecy vykládají těm, co žerou seno.

P.S. Nevím, jestli tohle může být vhodným přirovnáním. Pro mě je to celkem novinka, slyšela jsem to poprvé asi před dvěma roky. A bylo to řečeno mně!

Foto

Jarmilko, no to je vtipné přirovnání. Pobavilo mě!

Foto

Čím si to ta ubohá zvířátka zasloužila, být srovnávána s politiky?

Vašek

Foto

Já myslím, Vašku, že hlavně zvířátka si spokojeně zamnou tlapičky či načechrají peří, jak to lidem pěkně nandala.

MV

Moc pěkně poskládané! A voly nejen nedojit...

Krásnej víkend přeju

Foto

Tak babičku,

pro kterou vždy byla

válka s lidojedy legrace.

Tu babičku

za pár dní zabila

volébní agitace.(J.W.)

Foto

Děkuji Vám, Jiří, ano, klasický verš mě hodně potěšil.

LS

Já o koze on o voze. To by porazilo i vola. Být na koni. Se mnou jste husy nepásl. Chcípl tam pes atd

Máte pravdu, mozností je neomezeně.

Velice pěkný blog o hraní se slovíčky rodným jazykem.

Foto

Moc děkuji za doplnění dalších trefných přirovnání!!!

LJ

Předpokládám, že toto je první vlaštovka, přísloví a přirovnání se zvířata je velmi mnoho.

Každá liška si svůj ocas chválí

Hrozí myš kočce, ale zdaleka

Když kocour není doma, myši mají pré.

Dva kohouti na jednom smetišti.

Husí pochod

Veš v kožichu

Stokrát nic umořilo osla.

Foto

Pane Ladislave, děkuji, doplnil jste další skvělá přirovnání! Naše mateřština je prostě úžasná.

Foto

Krásná práce s českým jazykem, Zdeni. a navíc je to zábavné.

Foto

Šárko, děkuji. To víš, my holky od klávesnice si se slovy rády hrajeme, viď.

MB

Zapomněla jste na chameleony

-Když sedí chameleon na okně, stranu ke slunci má tmavou, zatímco tu do místnosti zelenou, aby nebyl na fíkusu moc vidět. Takže záleží na tom, komu se ukazuje.

-Mám zelené tričko, u mě bude Příšerka zelená, jen co ji podám někomu z rodiny, kdo má černé tričko, okamžitě ztmavne. Každému se přizpůsobí.

-Chameleoni jsou ve zverimexu nenápadní, vypadají klidně a teprve doma zjistíte, že jsou to mrzouti, kteří vás klidně kousnou.

-Naivně si myslíte, jak jste je spoustu věcí naučili a pak zjistíte, že si ve skutečnosti ochočili oni vás.

-Nedávno mě pobavilo dělení ledového salátu. Samozřejmě, že nejhezčí listy dostanou chameleoni. "Tenhle list cvrčkům nedávej, ten by nejedli.", takže jako druzí jsou na řadě cvrčci a ten nic moc list si můžu vzít já

Foto

Děkuji za chameleonové připomenutí. Chameleon prostě do politiky patří, chudák malej.

  • Počet článků 510
  • Celková karma 32,50
  • Průměrná čtenost 2190x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik