Neostýchejte se jet do lázní

Máte obavu nastoupit lázeňskou léčbu, protože nejste kavárenský typ a netoužíte po manželské nevěře? Potom mám pro vás řešení. Jmenuje se Luhačovice.

Když jsem včera napsala první blog z plánované série Lázeňské aférky, nečekala jsem takovou odezvu. Píšete mi nejen do diskuze, ale dostala jsem i spoustu e-mailů, v nichž jste mi někteří svěřili hodně osobní zkušenosti. Slibuji, že jsou u mě jako ve vatičce, prostě takové naše blogové tajemství.

A tak bych teď ráda ukonejšila ty, které lázeňský pobyt čeká, ale také ty, kdo o něm teprve uvažují. Každý máme své oblíbené místo, na něž nedáme dopustit. Pro mě to jsou Luhačovice. Jako dítě jsem tam absolvovala několik dvouměsíčních léčebných pobytů a ty mě doslova vrátily do života. Vracím se tam i coby dospělá. Dříve na klasické třítýdenní léčení, nyní spíš na wellness pobyty dle vlastního výběru. Cítím se tedy povolána uklidnit nerozhodnuté. V lázních skutečně nemusíte být nevěrní, nemusíte navazovat známosti s opačným pohlavím, nemusíte se jen povalovat a nudit (i když vše z pojmenovaného samozřejmě můžete). Naopak, doporučuji využít vše příjemné, co dalšího takový pobyt nabízí.

Luhačovice jsou proslulé nejen léčivými prameny a procedurami, které vás postaví na nohy, ale také překrásným, malebným prostředím pro potěchu ducha. Po procedurách můžete zvolit lenošení u kávy, poslech promenádního koncertu, prohlídku úžasné lázeňské galerie, procházku po rozlehlém parku a posezení na lavičce, večer pak návštěvu divadla, koncertu, přednášky, autorského čtení, ochutnávky vín a dalších příjemných činností. Pokud jste akčnější, pak si půjčte kolo a projeďte postupně nejen město samotné, ale i rozlehlé okolí, které vám učaruje, zahrajte si tenis, jezděte na kolečkových bruslích, zahrajte si bowling, kuželky... a nebo absolvujte jezdecký výcvik na koni.

Možná teď vrtíte hlavou a říkáte si, no bóže, lázně, co na nich je? Víte co? Odpovím pár fotografiemi, třeba pochopíte:

Jurkovičům dům je místo, kde tradičně bydlím a jsem tam spokojená vždy tak, že se mi nechce domů.

Jurkovičům dům

Moje první cesta vede k Ottovce, je lahodná a léčí.

Ottovka

Inhalatorium (vlevo) mám na dohled od Jurkovičova domu a hned naproti je kavárna Myslivna.

Inhalatorium

A po inhalaci honem tělo rozdýchat a rozhýbat procházkou.

Odrazy

 

Altán
Posezení u tenisových kurtů

Nemusíte mít výtvarného ducha, a přesto vás některé přírodní barevné kombinace hodně potěší.

Čepování pramene
Malování vodou
Vila pod lipami
Zákoutí, kterému nelze odolat
Když máte trpělivost, uvidíte ondatru a budete ji bez dechu sledovat
Cesta k Augustiánskému domu, který mi byl doporučen k navštívení, je plná nádherných staveb
Když Augustiánský dům spatříte, nelitujete
Lázeňská pohoda se občas může hodit
A teď honem na kávu do Domu Bedřicha Smetany, kde vás vítá originální fontána
A uvnitř už na mě čeká místo, kde mi káva chutná nejvíc

Tak co vy na to? Že už opouštíte předsudky a lázní se nebojíte...

Autor: Zdeňka Ortová | středa 13.6.2018 18:09 | karma článku: 26,04 | přečteno: 1169x