Ivan Hlinka a já

7. 01. 2020 10:25:36
Nejdůležitější muži mého citového zrání byli dva. Jedním z nich byl hokejista a později hokejový trenér IVAN HLINKA.

Jako mladé dívčí jsem byla každou chvíli platonicky zamilovaná do nějaké osobnosti. Jééé, to bylo tak pěkný. Ale některé ty "lásky" mi vydržely až do dospělosti. Prostě i s nabraným rozumem jsem se k některým lidem natolik emočně přitulila, že mě provázeli, a někteří i nadále provázejí, velkou část mého života. A tak mě napadlo, že je na začátku roku nejen svým přátelům postupně připomenu, protože oni si určitě vzpomenou, že to tak opravdu bylo. A pokud to zkouknete náhodou i vy, pak se třeba pousmějte, to je po lásce hned druhá báječná a hrozně zdravá věc. A navíc je možné, že si některé z osobností, které v tomto seriálu vzpomínek postupně zmíním, rádi připomenete i vy.

Prozradím, že nejdůležitější muži mého citového zrání byli dva. Jedním z nich byl IVAN HLINKA. Hokeji jsem vždy fandila a fandím dodnes. Ivan Hlinka a jeho číslo 21, jeho 186 cm vysoká postava, jeho dlouhá sóla, když vyjel z naší obranné třetiny, rozkýval se, nabral rychlost, prokličkoval až před branku soupeře a dal góóól!!! Sympaťák zapálený do hokeje, nadaný a férový hráč, později výborný trenér, který dal dohromady a skvěle koučoval tu úžasnou partu, která vyhrála olympijské Nagano. Jen kvůli němu jsem kromě Kladýnka fandila i Litvínovu. Stále se nemůžu smířit s tím, že se jeho osud předčasně naplnil.

Ivan Hlinka měl kladný vliv i na můj školní prospěch. Naše chemikářka nám totiž na konci jedné hodiny řekla, že příště bude zkoušet chemické prvky, tak abychom se na to připravili. Myslím, že to bylo v osmé třídě. No a my jsme si s holkama, co jsme spolu kamarádily, řekly, že to uděláme tak, že si chemické prvky sice zopakujeme, ale každá si vybereme jeden, který se naučíme nazpaměť, prostě ho budeme perfektně umět a uvidíme, jestli některá z nás bude mít to štěstí, že ji učitelka vyvolá právě na ten konkrétní prvek.

Nu, a co myslíte? Samozřejmě. Já jsem si okamžitě vybrala jako „svůj prvek“ hliník, protože jeho název se jako jediný podobal Hlinkovi. Křemík ani beryllium se pro ten účel nehodily. A představte si, že mně se to povedlo. Paní učitelka Cinková mě vyvolala na hliník a já jsem o něm vše, co bylo v učebnici, doslova vysypala z rukávu. Ještě dnes vím, že základní surovinou pro výrobu hliníku je bauxit, že jeho chemická značka je Al, že je velmi dobře rozpustný ve zředěných kyselinách, a že se odstěhoval do Humpolce. Jenže učitelka během mého proslovu něco psala na tabuli a jen občas mrkla mým směrem. Když jsem skončila, řekla, že by mě pochválila víc, kdyby měla jistotu, že jsem během odpovědi nenakukovala do učebnice. Hrozně se mě to dotklo. A tak jsem svoji odpověď začala znovu deklamovat, tentokrát paní učitelce přímo do očí. To zabralo a dostala jsem z hliníku jedničku.

Ale kdykoli se setkáme s přáteli z dětství a z časů dospívání, a začneme vzpomínat, každý hned řekne: „No jo, ty a tvůj Ivan Hlinka, ty a jednadvacítka. Kdyby nebylo toho tvého propojení s ním, tak už dneska nevíme, jaké měl na dresu číslo. Ale díky tobě to nelze zapomenout.“ Kdoví, jestli si v tu chvíli uvědomí, že mi to vše zřejmě bylo souzeno. Vždyť já jsem se jednadvacátého narodila.

Autor: Zdeňka Ortová | úterý 7.1.2020 10:25 | karma článku: 24.59 | přečteno: 635x

Další články blogera

Zdeňka Ortová

Domácí výroba impotentního manžela

Je všeobecně známo, že výběr zaručeně motivujících slov může na manžela i po mnoha společně prožitých letech působit jako afrodiziakum. Ale na druhé straně...

27.3.2024 v 7:38 | Karma článku: 27.38 | Přečteno: 1012 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Český lev a filmy, které nepotěší

Já vím, že je potřebné točit vážné filmy s velkým poselstvím, filmy, které hledají pravdy a rozdírají duše i svědomí, filmy, které diváka zarazí do sedadla a sevřou mu hrdlo.

11.3.2024 v 7:34 | Karma článku: 44.80 | Přečteno: 5452 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Politik by vymámil z jalové krávy tele

Stačí zajít na předvolební mítink, politické shromáždění, podívat se na televizní zprávy či nakouknout do poslaneckých lavic.

9.3.2024 v 9:22 | Karma článku: 38.16 | Přečteno: 2704 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Nevíte, kdo napsal Sbohem armádo?

Jako knihovnice jsem na různé dotazy zvyklá, jenže čtenáři se často domnívají, že jsem něco mezi encyklopedií a googlem.

6.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 33.08 | Přečteno: 1049 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 29.69 | Přečteno: 574 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 302 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 527 | Diskuse
Počet článků 503 Celková karma 32.15 Průměrná čtenost 2202

Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...