Herečka Květa Fialová si spletla politika Lubomíra Štrougala se zpěvákem Karlem Štědrým

24. 05. 2023 11:31:19
Na rozdíl od nás nepopulárních, je populární člověk permanentně ohrožený nejen vlastní slávou, ale i tím, že si ho spletou s někým jiným.

Určitě jste už také slyšeli nebo četli historky o tom, jak byl při nějaké příležitosti Lasica považován za Satinského, Kotvald za Hložka, Svěrák za Smoljaka, Šíp za Uhlíře, Suchý za Šlitra či Kotek za Mádla. Správně namítáte, že jde o sehrané dvojice vystupující většinou pospolu a v tom případě není záměna zase takovou raritou. Souhlasím. Ale mylná identifikace se týká i osobností, které zdánlivě nemají vůbec nic společného.

Jen vzpomeňte, jak si například ve filmu „Já už budu hodný, dědečku“ venkovský manželský pár splete nerudného herce Dóďu Bergnera ve skvělém podání Miloše Kopeckého se skladatelem dechové hudby Karlem Valdaufem. Můj bývalý kolega si zase jednou popletl herce Bořivoje Navrátila s podobně nevlasatým zpěvákem Karlem Hálou. Známá je i vtipná historka herečky Květy Fialové, kterou ráda dávala k lepšímu, že si kdysi v televizi spletla Lubomíra Štrougala s Karlem Štědrým.

Ovšem existují i nadmíru užitečné záměny. Například Alexandr Sergejevič Puškin byl při jakési cestě omylem považován za vládního úředníka. Jednou tuto historku povyprávěl kolegovi Gogolovi a zakrátko byla na světě geniální hra Revizor.

Zajímavé je, že žena se stává aktérkou takové prekérní situace jen zřídka. Nebo alespoň já jsem dosud neslyšela žádnou veselou historku, v níž by si někdo spletl ministryni obrany Janu Černochovou s lyžařkou Ester Ledeckou, Lucii Bílou s Ewou Farnou nebo Petru Kvitovou s Aňou Geislerovou.

Tak já se pokusím přidat na misku vah něco za nás děvčata a povím vám, jak se ke mně minulý týden v zelenině přitočila paní, zatahala mě na rukáv a nadšeně říkala, jak je ráda, že mě po delší době zase vidí. Držela jsem v ruce svazek ředkviček, paní jsem letmo koukla do obličeje, usmála jsem se a odvětila jsem, že ji také ráda vidím. Nu, co máte povídat, když vůbec netušíte, kam paní zařadit. V duchu jsem tipovala, že jde o jednu ze čtenářek naší knihovny, která zřejmě delší dobu pauzíruje, spatřila knihovnici a vzpomněla si, že by se mohla zase do něčeho začíst. Ale paní na mě číhala ještě ve vedlejší uličce u banánů a zeptala se, jak se daří mojí dceři, jestli už je zdravá a dostala se na tu školu?

„Promiňte, já nemám dceru?“ odpověděla jsem překvapeně. „No přece vaše Monička měla ty problémy,“ řekla paní skoro nedůtklivě, protože jsem vypadala jako matka, která zapírá své dítě a ještě ke všemu ani neví, co bude studovat. V tu chvíli mi bylo jasné, že tohle naše čtenářka nebude, že si mě paní prostě s někým spletla. Zkusila jsem jí situaci vysvětlit, ale nešlo to jako po másle, protože mi chvilku nevěřila, že nejsem prodavačka z naší samoobsluhy a bylo jí divné, že se k tomu nechci přiznat. Opravdu nepřeháním, aby bylo veselo, skutečně se to takto odehrálo. V tu chvíli náš rozhovor zaujal i vietnamského zelináře a přišel se zeptat, jestli nepotřebujeme s něčím pomoct, že mandarinky jsou dobrý, sladký. Pomýlená paní mu řekla, že jsem hrozně podobná jedné prodavačce ze samoobsluhy a ona teď neví, jako to s její Moničkou dopadlo. Prodavač vykulil oči, řekl mi, že ředkvičky dobrý, sladký a rychle se vrátil za kasu.

Když jsem se po polední pauze vrátila do knihovny, povyprávěla jsem historku kolegyni, ale ani jedna jsme si nevybavily vůbec žádnou z prodavaček zdejší jediné samoobsluhy, která by mi byla alespoň vzdáleně podobná.

Asi takhle. Snažím se na všem najít nějaký klad, tak pro tuto příležitost si myslím, že jsem měla štěstí, že si mě paní nespletla třeba s Dagmar Peckovou a nechtěla po mně zazpívat něco z Carmen, třeba zazpívat Habaneru.

Vlastně štěstí měla ona a vietnamský prodavač, protože jak se znám, já bych kousek té Habanery určitě s chutí zazpívala.

Jak vidno, nemusím být ani slavná a populární, aby si mě někdo spletl. Ačkoli po té árii, kterou bych spustila, bych se minimálně ve svém bydlišti populární určitě stala.

Autor: Zdeňka Ortová | středa 24.5.2023 11:31 | karma článku: 26.77 | přečteno: 709x

Další články blogera

Zdeňka Ortová

Domácí výroba impotentního manžela

Je všeobecně známo, že výběr zaručeně motivujících slov může na manžela i po mnoha společně prožitých letech působit jako afrodiziakum. Ale na druhé straně...

27.3.2024 v 7:38 | Karma článku: 26.81 | Přečteno: 984 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Český lev a filmy, které nepotěší

Já vím, že je potřebné točit vážné filmy s velkým poselstvím, filmy, které hledají pravdy a rozdírají duše i svědomí, filmy, které diváka zarazí do sedadla a sevřou mu hrdlo.

11.3.2024 v 7:34 | Karma článku: 44.80 | Přečteno: 5450 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Politik by vymámil z jalové krávy tele

Stačí zajít na předvolební mítink, politické shromáždění, podívat se na televizní zprávy či nakouknout do poslaneckých lavic.

9.3.2024 v 9:22 | Karma článku: 38.16 | Přečteno: 2704 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Nevíte, kdo napsal Sbohem armádo?

Jako knihovnice jsem na různé dotazy zvyklá, jenže čtenáři se často domnívají, že jsem něco mezi encyklopedií a googlem.

6.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 33.08 | Přečteno: 1049 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.94 | Přečteno: 255 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.23 | Přečteno: 436 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.12 | Přečteno: 109 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.13 | Přečteno: 592 | Diskuse
Počet článků 503 Celková karma 32.09 Průměrná čtenost 2202

Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...