Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Bojíte se svých starších fotek, protože na nich vypadáte líp než dnes?

Vážení, můžeme si namlouvat, že si nás život vymodeloval podle našich zásluh, že zrajeme jako víno, a proto dnes vypadáme tak, jak vypadáme.

Ale pokud budeme k sobě upřímní, pak i ty z nás, kteří se při pohledu do zrcadla pravidelně nevyděsí, rozteskní fotografie, na které jsme sotva plnoletí, protože tam nám to prostě slušelo mnohem víc. Sice jsme my ženy neměly předražený sestřih od vlasového stylisty a pánové u očí pár respekt budících vráskových vějířků od úspěšně rozjeté kariéry, ale byli jsme zkrátka mladí. A mládí je make-up, který nám ani v nejdražším kosmetickém salónu nenanesou.

Následujícím třem snímkům a odstavečkům říkám „Následky zlomené nohy,“ protože mi v těchto dnech bolest s tím spojená zapříčinila tři probdělé noci. A takové jsou na probírání starých fotek jako stvořené. Je to taková tichá činnost, která neruší rodinu, protože u ní neřvete góóól, jako když si pouštíte záznam hokejového finále z Nagana.

Pro první noční bdění jsem vylovila retro fotografii z dovolené v Peci pod Sněžkou. Vycestovala jsem tam tehdy s kamarádkou Jitkou. Byla to Husova nebo Žižkova bouda? To si teď nějak nemůžu vybavit. Ale naprosto přesně si vybavuji, že to bylo v červnu, že jsme z domova odjížděly za slunečného počasí, které už 14 dní horce panovalo, ale hned první den pobytu se nebe zakabonilo a nám pak v Krkonoších dokonce sněžilo. Byly jsme nekonečně mladé a svobodné. A do Jitky se tehdy zakoukal hlavní kuchař. Sympaťák, věkem k nám pasoval, bývalý nadějný lyžař, kterému úraz nedopřál rozvinout sportovní kariéru. Přála bych vám vidět nejen závistivé pohledy spolustrávníků, ale hlavně ty dvě přepychové porce obřích bifteků, které nám servírka přinesla, když se konala slavnostní večeře na rozloučenou. Bifteky konzumovali samozřejmě všichni rekreanti, ale moje a Jitčina protekční porce byla na první pohled nadstandardní... řeknu vám, být to dneska, tak si naši večeři celá jídelna fotí do mobilů :-)

Poslední večeře s protekčními bifteky

Druhá nespavá noc mi do ruky vložila další, lety prověřený záběr. Jak bych mohla zapomenout. Tři týdny dovolené v bulharské Albeně. Byly to 3 týdny krásného počasí, pršelo jen 2x, a to ještě v noci. Den před odjezdem mě kamarádka vyfotila na břehu moře. A já jsem až doma, když jsem si nechala udělat fotky, zjistila, že jsou na snímku zachyceni i ostatní turisté koupající se v moři. Ten kontrast je k popukání. Já bílá jako syreček a za mnou černá záda. Já jsem se prostě nikdy neopálila. Ani nejštědřejší sluneční paprsky můj pigment nikdy nevyprovokovaly k činnosti. Proto není divu, že se někteří účastníci zájezdu, kteří nás po těch třech týdnech střídali, domnívali, že jsem přijela s nimi. My odjíždějící jsme měli batohy a kufry naskládané před bungalovy a ti, co čerstvě přicestovali též. Jenže my odjíždějící už jsme se mezi sebou samozřejmě dobře znali, zatímco noví rekreanti se drželi zaručeného orientačního bodu. Kdo je opálený jako ašant, ten odjíždí domů, a ti barevně vycmrndlí přijeli s nimi. „Slečno, vypadá to, že se tady vyznáte, asi jste tu už byla, mohli bychom se k vám připojit, až se půjde na večeři, my tu ještě nikam netrefíme?“ ptal se mě starší pán a jeho žena se na mě vlídně usmívala. Když jsem jim vysvětlila, jak se věci mají a viděli, že fakt odjíždím, tak si chvíli mysleli, že si z nich nevhodně střílím.

Poslední den u moře

Při třetí probdělé noci jsem objevila fotografii, na kterou jsem zůstala v úžasu hledět. Už dlouho se mi do ruky nedostala. Je mi na ní 17 let. Stává se vám, že se na dávném záběru sice poznáváte, ale už si nevzpomínáte, co jste si tehdy mysleli, co jste si představovali a chtěli od života? Tak já to mám naopak. Skoro se nepoznávám, ale vím naprosto přesně, co jsem si tehdy myslela, po čem jsem toužila, i to, co jsem od života čekala... Bože můj, jako by to bylo včera. Jenže ono to bylo už předevčírem. A přitom je věčná škoda, že to nebude až zítra.

Abych pravdu řekla, z toho, co jsem si tehdy vysnívala, se mi nesplnilo vlastně nic. Rozhodně ne to hlavní. Ale další roky mě naučily, že se nesmím litovat, musím žít to, co mám, čím mě život obdařil a radovat se z toho. A tak to s chutí dělám.

A co při pohledu na svoje staré fotky cítíte vy? Napište mi o tom. Ale slušně, prosím :-) :-) :-)

Ach jo, bylo mi necelých 17

Autor: Zdeňka Ortová | sobota 8.6.2019 13:37 | karma článku: 27,88 | přečteno: 760x
  • Další články autora

Zdeňka Ortová

Jak v nemocnici vyzrát na zdravotní sestru

Nelekejte se, blog není o tom, že bych schválně slupla tabletky jiné pacientky nebo v koupelně čurala do cizího džbánku.

28.4.2024 v 10:13 | Karma: 23,58 | Přečteno: 792x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Kdo je líný, nemůže trpět prokrastinací

Člověk, který trpí prokrastinací odsouvá nejen velké povinnosti, ale i drobné denní úkoly, ačkoli je dělat chce.

25.4.2024 v 8:50 | Karma: 30,78 | Přečteno: 1526x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Když děkovnou řeč nezvládnou ani spisovatelé, jak můžou obstát zpěváci

Určitě taky znáte ten divácky zoufalý pocit, když v televizi sledujete předávání cen některé z uměleckých soutěží a anket.

21.4.2024 v 9:58 | Karma: 30,59 | Přečteno: 896x | Diskuse| Kultura

Zdeňka Ortová

Když se vám klíště zakousne na choulostivém místě

Klíšťata netrpí studem a vlezou vám kamkoli. Mají na lidech nejraději teplá, tenká a vlhká místa. Snadno se k nim přisají a udělají si tam pelíšek.

14.4.2024 v 8:43 | Karma: 37,36 | Přečteno: 6775x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Ortová

Zdvořilý důchodce se penze nedožije

Jednáním o zvyšování věku odchodu do důchodu se nějak nedaří, ačkoli jedno se zdá jisté. Tomuto zvýšení se zřejmě do budoucna vyhnout nelze.

9.4.2024 v 9:54 | Karma: 41,94 | Přečteno: 5779x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Jako v komunistickém Československu. Britský novinář obviňuje vlast z cenzury

2. května 2024  19:20

Velká Británie má problémy se svobodou slova, lidé se bojí říkat nahlas názory o kontroverzních...

Škodlivé ruské aktivity mimo jiné v Česku nás znepokojují, uvedlo NATO

2. května 2024  19:12

Severoatlantickou alianci znepokojují nedávné škodlivé aktivity na území členských států bloku,...

Na Plzeňsku hořela hala sklárny, oheň zasáhl třetinu střechy

2. května 2024  18:22,  aktualizováno  19:09

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hořelo v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno 

Přímý přenos Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 511
  • Celková karma 31,99
  • Průměrná čtenost 2186x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik