Netradičně intimní rekapitulace roku 2019

30. 12. 2019 11:18:21
Závěr května mi nasadil sádru. Stačilo jedno nevědomé stoupnutí do výmolu v dlažbě kralupské polikliniky a nárt to nepřežil.

Na konci roku je občas zajímavé uplynulý rok zrekapitulovat z ryze osobního pohledu, ale nezapomínat při tom na světové události. A když je k tomu pár fotografií, které naše vzpomínky oživí, tím líp. Určitě máte v zásobě taky pár letošních záběrů z vydařené dovolené, z rodinných setkání, maturitní foto vašeho potomka...

Jestli vás to nebude nudit, tak světový i můj rok 2019 vypadal takto: (vydržte až do konce, pointou je péefko)

21. ledna bylo možné pozorovat úplné zatmění Měsíce.

Já jsem 2. ledna oslavila čtvrtstoletí. Bohužel nikoli svého věku, ale práce v naší knihovně. Od pana starosty jsem dostala 25 krásných růží s dodatkem, že je za každý můj rok ve velvarské knihovně jedna. Všimněte si, jak symbolicky, i když nevědomky, jsem se postavila před regál: ARCHEOLOGIE, DĚJINY, STAROVĚK:

7. ledna se příslušníci gabonské armády pokusili sesadit prezidenta Ali Bongu. Pokud o převrat selhal poté, co jeho vůdci byli zatčeni.

Moje africké fialky se zřejmě nechaly inspirovat mým výročím a hned mi doma za oknem mírumilovně vykvetly všechny naráz:

3. února přicestoval papež František do Abú Zabí do Spojených arabských emirátů a stal se tak prvním papežem, který navštívil Arabský poloostrov.

To vše mě nabilo novou energií, kterou jsem potřebovala k důkladnému zorganizování jiné velké akce. Protože křest nové knihy známého spisovatele není žádná zívačka:

10. dubna vyšla zpráva, že vědci objevili nový druh člověka. Nazvali ho Homo luzonensis.

Určitě jim to dalo hodně práce. Ale i mně se důkladná příprava vyplatila, protože Jiří Žáček byl u nás spokojený a diváků přišlo tolik, že se někteří museli spokojit s místy k stání.

BÁSNÍCI SE NEŽIVÍ NEKTAREM Z KVĚTŮ,
JEN PLNÝM STOLEM SI PŘIJDEŠ NA POETU!
aneb Konečně chvilka klidu s Jiřím Žáčkem a fajn pocit, že se křest jeho knihy povedl.

3. května na pobřeží indického svazového státu Urisa udeřil silný cyklón Fani.

I mě začátek května a pražský knižní veletrh zastihly v plné síle. Navíc jsem se tam setkala s paní Klárou Trnkovou a bylo to moc milé.

Když jsem si na veletrhu se zájmem prohlížela knihu o chorobách, které lidem znemožňují bezbolestný pohyb, neměla jsem ani tušení, že i moje pohybové aktivity mají na kahánku.

23 – 26. května se konaly volby do Evropského parlamentu.

Mně závěr května nasadil sádru. Stačilo jedno nevědomé stoupnutí do výmolu v dlažbě kralupské polikliniky a nártní kost to nepřežila.

29. červen – Evropa bojuje s vysokými teplotami. Přibývá požárů a kvůli klimatizacím místy vypadává proud.

U mě taky pěkný šrumec. Po šestitýdenním léčení přišli lékaři na to, že není zlomená jen jedna nártní kost, ale že takto postižené jsou tam dvě. Ani jedna nesrostla. Tak šup se mnou na operační sál. Už od června se mi moc líbí fotografie na letní téma. Její autoři si zvěční nohy, na pozadí se houpají mořské vlny a těm osvíceným leží na klíně rozečtená kniha. Internet těmito snímky doslova hýří. No přece se nebudu držet v pozadí, i já můžu podobně zdokumentovat svůj letní pobyt:

19. července – Do Česka se vrátila hniloba včelího plodu. Chovatelé na Semilsku už museli spálit 91 včelstev.

To můj nárt se má čile k světu a má dokonce nové nájemníky. Jsou jimi dráty a kovové výztuže. Obávám se, že nožka už nikdy nebude taková, jakou byla před operací. Ale už se to hojí. Jupííí.

29. července – Studie berlínského Leibniz-Institutu uvádí, že se zvířata nestíhají přizpůsobovat změnám klimatu a některé druhy vyhynou.

Když jsem si balila tašku do nemocnice, tak si ji naše Nelinka podezíravě prohlížela. Během pár dní jí evidentně došlo, že taška je hlavním viníkem mé nepřítomnosti. Když jsem se vrátila, nenechala nic náhodě a jen částečně vypakovanou tašku obsadila, aby měla jistotu, že pokud mě zase něco popadne, tak ji neopustím, ale ponesu si ji s sebou.
:-) Psí věrnost je prostě úžasná, to jen my lidi pořád něco opouštíme, pejsek nikdy.

14. srpna prudce klesly americké akcie kvůli výnosům dluhopisů.

Já jsem dostala nové obutí a konečně se po tolika týdnech ležení můžu začít pohybovat, přesunovat, prostě trochu chodit. Když jsem se o tom zmínila v blogu, tak mě kolega Pohanka překřtil na Zdeňku Ortézovou. Radost mi hatí jen to, že panuje parné léto a ortéza má vlastnosti zateplené lyžařské boty.

2. září – Pražští radní podruhé neschválili stavbu veřejných WC v zahradách na Petříně.

Já zbytek léta trávím tak, že odkulhám na zápraží a rodina mi nanosí připravené propriety: brýle, knížku, kávu, minerálku, skleničku. Nejsem líná, jen mi dvě francouzské berle vlastní přenos neumožňují, třetí ruku bohužel nemám, ale mám Nelinku, která mi dělá nepřetržitou společnost a chodí se mnou... no, jako pejsek:

17. září – Inspektoři prověřují prodejce burčáku a kontrolují etikety nebo zemi původu.

Já jsem dneska dostala upřímný dárek od jedné malé prvňačky. Je to dcera mé kadeřnice a uznejte, že mě s ortézou zvěčnila opravdu mistrovsky. Vůbec jsme s její maminkou netušily, co si to tam během mého vlasového extempore pořád kreslí:

20. října v Barceloně protestovali příznivci jednotného Španělska. A náš lezec Ondra vyhrál závod Světového poháru v Číně.

A já? Ten pocit, když po půlročním minimálním pohybu při léčbě na jaře zlomené nohy, dostanete na podzim konečně první vycházky, otevřete skříň a zjistíte, že jediné, co bez problémů oblečete, je batoh...

3. prosince se obraz Josefa Lady Štědrý večer prodal v aukci za 1,6 milionu korun.

Je druhý prosincový týden a já se konečně vracím do práce. Čtenáři mě vítají tak upřímně, že se skoro pořád usmívám nebo dojetím brečím.

A tak se po tom všem nedivte, že moje péefko vypadá letos takto:

Autor: Zdeňka Ortová | pondělí 30.12.2019 11:18 | karma článku: 31.05 | přečteno: 905x

Další články blogera

Zdeňka Ortová

Domácí výroba impotentního manžela

Je všeobecně známo, že výběr zaručeně motivujících slov může na manžela i po mnoha společně prožitých letech působit jako afrodiziakum. Ale na druhé straně...

27.3.2024 v 7:38 | Karma článku: 27.16 | Přečteno: 1001 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Český lev a filmy, které nepotěší

Já vím, že je potřebné točit vážné filmy s velkým poselstvím, filmy, které hledají pravdy a rozdírají duše i svědomí, filmy, které diváka zarazí do sedadla a sevřou mu hrdlo.

11.3.2024 v 7:34 | Karma článku: 44.80 | Přečteno: 5451 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Politik by vymámil z jalové krávy tele

Stačí zajít na předvolební mítink, politické shromáždění, podívat se na televizní zprávy či nakouknout do poslaneckých lavic.

9.3.2024 v 9:22 | Karma článku: 38.16 | Přečteno: 2704 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Nevíte, kdo napsal Sbohem armádo?

Jako knihovnice jsem na různé dotazy zvyklá, jenže čtenáři se často domnívají, že jsem něco mezi encyklopedií a googlem.

6.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 33.08 | Přečteno: 1049 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 18.72 | Přečteno: 250 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 27 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 285 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.55 | Přečteno: 497 | Diskuse
Počet článků 503 Celková karma 32.13 Průměrná čtenost 2202

Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...