Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

U českých jmen to vypadá divně. Ale tak ať si každý dělá, co chce.:-)

4 0
možnosti
ZH

Jasně. Ale pak se hentá oná nesmí vztekat, když budu takové příjmení skloňovat po svém. Přesně podle - ať si každý dělá co chce. Já chci skloňovat podle rodu. :-)

1 0
možnosti
LJ

V Polsku ženy používají dvě koncovky u příjmení: jednu jako svobodná, jinou jako vdaná. Když se muž, který se jmenuje třeba Kawal, ožení, jeho žena je Kawalowa. Když pak mají dceru, tak ta má příjmení Kawalówna, až se provdá bude mít příjmení s koncovkou -owa. Mám dojem, že už to taky není povinné. To jsem si všiml při návštěvách, nestudoval jsem to. Pokud je to jinak, pak mně prosím opravte.

1 0
možnosti
JL

V Polsku je to tak, že se mění pouze koncovky ski/ ska. Jinak se žádné koncovky nemění. Váš příklad - Kawalówna. Pokud má pan Kawal s paní Kawal dceru, říká se jí Kawalówna. Ale pouze se jí tak říká. Její oficiální jméno, je Kawal.

2 0
možnosti
PC

Opravdu nechápu ženy, které si myslí, že jim mužský tvar příjmení zajistí větší váženost (jsem spíše přesvědčený o opaku).

A to ani nemluvím o vytváření komplikací a úsměvných, trapných chvilek v běžném životě skrze takové prznění našeho bohatého jazyka.

14 0
možnosti
VV

Mozna ze je pane Chmeliku pochopite az se vas v cizine budou ptat proc se kazdy jn+menujete jinak, kdyz jste manzele.

2 11
možnosti
IL

I10v62o 41L46y16č10k45a

3. 6. 2021 19:00

Karma a souhlas.

0 0
možnosti
DM

Je to zbytečnost,ale je mi to jedno,stejně čeština degraduje dle vzoru globalizované angličitiny a do budoucna její vývoj povede k výrazné redukci jak skloňování tak vyjímek,ve smyslu upadnutí do tuposti jazyka.Květnatost a košatost bude ta tam,ale co s tím kdo nadělá.

Dnešní naprosto standardní úvodní věta každého mlaďocha,já mám 20,místo je mi 20 sice ukrutně bolí a tahá za uši,ale holt co,stará škola vymře a mladí to uvítají a bude klid.

5 1
možnosti
JP

To neni spravny priklad, to jen vam chybi tolerance k narecim. "Já mám 20" se rikalo na Morave i pred 50 lety. Nareci patri ke kvetnatosti jazyka. Bohuzel jsou nareci postupne vytlacovana "televizni cestinou", jejimz zakladem je jazyk spisovny, s pridanymi prvky prazskeho nareci.

0 0
možnosti
JM

J52a82n 81M62a15r78e22k

3. 6. 2021 18:12

Jak tak čtu ty hádanice kolem přechylování jmen a příjmení, vidím, že to u vás není tak hrozné s tou vaší situací, kolem které je tolik nářků, když máte čas na takové prkotiny jako to přechylování.

2 0
možnosti
KL

Navrhuji zrušit skloňování podstatných jmen podle vzoru (ta) "předseda" a zavést nový vzor (ten) "předsed"...

A Vám Zdeňko karma :-)...

8 0
možnosti
VV

Nemam nic proti prechylovani jmen Cesek. Ovsem prznit jmena cizinek priponou -ova se mi opravdu nelibi.

Jak pak oslovovat jejich otce ci manzely nebo bratry. V tomto platku se objevuje dost casto jmeno tenistky Halepove.

Jak se jmenuje v muzske podobe. Halep, Halepa, Halepe?

2 2
možnosti
Foto

A Drážďany, Řím, Paříž, to vám jako prznění originálu nepřipadá?

5 0
možnosti
Foto

R^Zdeni, receno pisatelskym zargonem, sebrala jsi mi myslenku z pera. Lec jsem tomu rad, napsala jsi to skvele a navic od Tebe jako od zeny, pysnici se svym ova je to pusobivejsi:-)

9 1
možnosti
PM

Pardon, jsem se ukliknul, melo byt +. Mobil...

1 0
možnosti
JH

J38a96n 60H25a37r43v29a68n

3. 6. 2021 16:08

Na rádiu Country už dlouhou dobu uvádí písničky Franta Šťastná. - Podle hlasu je to muž.

0 0
možnosti
Foto

Blbě posloucháte :-) Jmenuje se Šťastna!

0 0
možnosti
  • Počet článků 511
  • Celková karma 31,99
  • Průměrná čtenost 2186x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik