Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

V Austrálii chtěli do konce roku zabít kolem 2 mil. toulavých koček. Možná se jim to povedlo už teď.

0 0
možnosti
MB

Pardon, to sem vůbec nepatří. ;-D

0 0
možnosti
IV

Myslím, že u muže by přechylování mělo být jiné. Třeba když by si žena chtěla nechat rodné příjmení, které končí na "-a" a nepřechylovat je, muž by se mohl rozhodnout, že bude "-in".

0 0
možnosti
TD

Přesně tak, ale není třeba se omezovat jen na příjmení, která končí na -a, to je zbytečné poraženectví. Zkrátka nebude žádná Kovářová, Procházková nebo Zavadilová, ale jednoduše Kovářka, Procházka nebo Zavadila. Ženy by přece také měly mít právo na vlastní identitu (a ne jen odvozenou od otce nebo manžela).

A manžel pak nebude Kovářčin, to by bylo po staru přivlastněním, ale odvozením: Kovářkový, Procházkový nebo Zavadilový :-)

No řekněte - Jana Zavadila a její manžel Daniel Zavadilový, nezní to krásně?

A nebo totální rovnost: Kovář - Kovářka, Procházka - Procházka, Zavadil - Zavadila. Taky možnost a nikdo se nemusí cítit méněcenně ;-D

2 0
možnosti
JL

Čeština se s tímto fenoménem hravě vypořádá. Konec konců i v jiných slovanských jazycích to funguje. Patrně budeme muset ženy více oslovovat slečno, paní. A v tom bych neviděl nic špatného.

3 0
možnosti

J62a59k11u72b 68Š76o30l18c

3. 6. 2021 14:50

Tak ani teď jsme jí neříkaly Nováková, podej m tužku...

Jak to vlastně bude se skloňováním? Bude se říkat paní Nováku nebo paní Novák? A u mužů skloňování zůstane?

2 0
možnosti

J35a55k32u11b 57Š27o55l95c

3. 6. 2021 14:33

Feministky si vybojovaly mužská jména. To je tedy vítězství Pyrrhy. Já jsem asi nějaký protiva, ale mně vadí i dvě ženská příjmení. To ta žena chce zůstat stále mladá a současně chce dospět, nebo jaký to má význam?

12 1
možnosti
ZS

Já se svým -ová žiju už tolik let, že si ho taky ponechám. :-)

4 0
možnosti
Foto

A teď si vemte takového pana Slepičku... Jak on k tomu přeijde, aby měl příjmení ženského rodu?

7 0
možnosti

Cožpak on, ale když jeho manželka k tomu přidá "vhodné" světové křestní jméno a nepřechylí, to bude krása! Taková Cynthie Slepička... (a to u nás ještě existují vhodnější příjmení k přechylování: Slepica, Husa, Sova, Kuna apod. a zvlášt' vyniknou při psaní příjmením napřed)

4 0
možnosti
SL

Ona se nějaká žena cítí koncovkou -ová ponížená? O tom jsem ještě neslyšel, ale o problémech Češek v cizině ano.

2 2
možnosti
Foto

Četla jsem na to téma několik různých článků od různých autorů. Stačí, když si do vyhledávače zadáte třeba: Přechylování je symbolické ponížení žen.

3 0
možnosti
MB

Vždyť ano, stydět se za to, že jsem Češka? Je nás tak málo, jen ať je vidět na první pohled, odkud jsem. R^

9 0
možnosti
ND

Já s vámi Zdeni souhlasím a svého "ová" bych se nevzdala...

9 0
možnosti
  • Počet článků 511
  • Celková karma 31,99
  • Průměrná čtenost 2186x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik