Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zdeni, inspirace k napsání literárního díla mohou být různé, z různých zdrojů. Některý spisovatel napíše smyšlený příběh, a je tak věrohodný, že ho čtenář považuje za pravdivý, že se skutečně stal. Proto bývalo v předsádkách starých knih často psáno, že podobnost některých dějů a postav je čistě náhodná. A jiného ý autora knihy zase zaujme příběh, který se skutečně stal, a inspiruje ho k napsání osobitého uměleckého díla. Inspirace je pouze inspirací, ne krádeží myšlenek jiného. Díky za tuto úvahu.

1 0
možnosti
Foto

Mirko, to je skvěle řečeno. Přesně tak to vnímám i já.

0 0
možnosti
Foto

Ale Zdeni, to nemůžete vědět, třeba už se román na Vaše motivy opisuje

1 0
možnosti
JS

Myslím, že taková persona české beletrie, jakou je paní Mornštajnová, nemá nic takového zapotřebí. Četla jsem to jedným dechem, stejně jako všechny knihy od Aleny Mornštajnové.

2 0
možnosti
Foto

Máte pravdu. Je skvělá a její knížky patří v naší knihovně k nejpůjčovanějším.

0 0
možnosti
Foto

Znásilnění dědou je bohužel celkem časté. Je to téma, které bylo je a bude literárně ztvárňované. Co je zajímavé, že žaloby často podávají ti méně úspěšní.

Vašek

4 0
možnosti
Foto

Vašku, přesně tak to je. Vždyť ukousnout si na slávě někoho jiného je pro určitý druh lidí tak lákavé. Ani se neobávají, že jim zaskočí.

1 0
možnosti
IL

I29v87a48n59a 73L41a67n11c87e

24. 6. 2023 11:04

Ahoj Zdeni, také si myslím, že je velký rozdíl mezi stručným příběhem v kostce a mezi uměním rozvést ho do několika set stránekové knihy a upoutat čtenáře, na tom není už nic k opisování. To lze udělat pouze s velkým talentem.

2 0
možnosti
Foto

Ivanko, no přesně tak. Samotné téma není ničím, pokud ho neuchopí autor, jehož nadání dá příběhu křídla a vypustí ho proletět na orbitu čtenářského zájmu.

0 0
možnosti
Foto

Pani Morštajnová je i fajn žena, myslím, že sa na nič nehrá a komercia ju ešte neuchytila. Pre mňa Ste tu všetci spisovatelia a Vám za Vaše vtipné blogy (fotovtip s kameňmi a chirurgami bola bomba, pani v klobúku na káve....) Vám ja svoju "súkromnú Nobelovku" udeľujem( ja viem, že to nie je tá pravá, ale možno trochu poteši) Krásny víkend.

3 0
možnosti
Foto

Milá Janko, jéé, to jste mě potěšila a moc. Já myslím, že všichni, kdo si "hrajeme se slovy", jsme fajn a je příjemné, když se se svými myšlenkami podělíme. Jen tak můžeme ostatní potěšit, rozesmát či naštvat, prostě vyvolat zdravé emoce .

Přeji Vám krásnou sobotu a těším se na Váš další blog!!!

4 0
možnosti
Foto

Ahoj Zdeňko, díky za vhled, který mám totožný. Sledoval jsem spor Toy Box versus Alena Mornštajnová ještě předtím, než jsem si k moři vzal její knížku Les v domě (mám mimochodem všechny její knihy a pan Mornštajnovou považuji za současnou nejlepší českou spisovatelku). Příběh uchopila se zručností jí vlastní. Celá story je dle mého docela universální a nepochybně se v podobném kontextu s menšími nuancemi opakovala několikrát. Předpoklad, že jsem to právě já, o kom se píše, muselo mít poměrně dost mladých žen. To, že se o tom nemluví, je dáno mnoha faktory, koneckonců spisovatelka to pojala mistrně. Myslím si, že všechno bude spíše dáno snahou paní Toy Box o zviditelnění sebe sama.

Pakliže by každý literální příběh měl být naprostým originálem, četli bychom jen jednu dvě nové knihy ročně a to si možná fandím.

4 0
možnosti
Foto

Tomáši, děkuji Ti, že jsi tato slova dodal. Vnímám to naprosto stejně a stejný názor mám i na paní Alenku Mornštajnovou.

2 0
možnosti
  • Počet článků 511
  • Celková karma 31,56
  • Průměrná čtenost 2186x
Jsem spisovatelka, knihovnice, blogerka a žena s hlasitým úsměvem

Facebook: Zdeňka Ortová, BLOG, BLOK, BLOČEK:

https://www.facebook.com/people/Zde%C5%88ka-Ortov%C3%A1/100006730388524

Seznam rubrik